معرفی

دانشگاه امام جواد(ع) یکی از مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در مهرماه سال 1384 آغاز به کار نمود. این مؤسسه با به کارگیری و سازماندهی امکانات، منابع مادی و انسانی نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی اقدام نموده و در تلاش است با تکمیل کادر هیئت علمی در سایر رشته های مورد نیاز و هم چنین در مقطع تحصیلات تکمیلی به یک دانشگاه مطرح در سطح ملی و بین المللی تبدیل گردد.

موقعیت علمی و تجارب ارزنده اعضای هیئت مؤسس و هیئت امناء و تیم کاری مؤسسه، سرمایه گرانقدری است که با اتکاء به آن دستیابی به چشم انداز را در آینده نزدیک امکان پذیر می سازد.

دانشگاه امام جواد(ع) نهادی است که به پیشرفت دانش و همچنین توسعه استان و کشور از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد، کارآمد و کارآفرین و ارائه خدمات پژوهشی و مشاوره ای به جامعه و صنعت کمک می نماید.

  • ارتقاء مستمر کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی کاربردی

  • دستیابی به موفقیت های ملی و بین المللی

  • گسترش هدفمند فعاليت­ها با تأکيد بر زمينه ­های علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر

  • ارتقای شاخص های پژوهش، فناوری و نوآوری در دانشگاه

  • برخورداری از نيروی انسانی متعهد، توانمند و خلاق

  • برقراری ارتباط و تقويت همکاری با مراکز علمی، فرهنگی، صنعتی و خدماتی

  • کسب سهم عمده از فعالیت های کارآفرینی

  • افزايش نقش ­آفرينی دانشگاه در استان

  • تنوع بخشی به خدمات و کاربردی سازی آموزش و پژوهش

چشم انداز ماتبدیل شدن به یک دانشگاه برتر استانی، برجسته ملی و فعال بین المللی

امتیازات ویژه

عضویت در اتحادیه بین المللی دانشگاه ها

دانشگاه امام جواد(ع) بیست و دومین دانشگاه کشور و اولین دانشگاه غیرانتفاعی ایران است که پس از ارزیابی و اعتبارسنجی های صورت گرفته به عضویت این اتحادیه بین المللی در آمده است. این اتحادیه بیش از 637 دانشگاه معتبر از 130 کشور جهان را جهت تبادل نظر در موضوعات مختلف آموزش عالی و ارائه شیوه های کاربردی در سطح دانشگاه ها گرد هم آورده است. لازم به ذکر است این اتحادیه وابسته به یونسکو بوده و مستقر در پاریس می باشد.

دانشگاه منتخب وزارت عتف

 دانشگاه امام جواد(ع) به واسطه تلاشهای مستمر در زمینه توسعه دانش و روحیه کارآفرینی در آموزش دانشجویان خود طی سالهای گذشته، پس از ارزیابی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مجموع 290 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی، در جمع 8 دانشگاه فعال در زمینه مهارت افزایی دانشجویان قرار گرفته است. در این راستا از وزارت متبوع مجوز اجرای طرح “ارتقای اشتغال پذیری دانشجویان دوره کارشناسی” در سطح ملی را اخذ نموده است.

دارای مقام مشورتی سازمان ملل متحد

دستیابی دانشگاه امام جواد(ع) به مقام مشورتی سازمان ملل متحد نشانه تلاش بی وقفه و هدف والای این مؤسسه در ارتباط با دنیا و شناساندن نوع نگاه و نگرش مؤسسات خیریه به جهانیان است. بدیهی است به موجب این مقام، دانشگاه امام جواد(ع) میتواند عملاْ در کلیه سمینارها و نشست های جهانی شرکت کرده و به عنوان یک مرجع رسمی و شناخته شده از طرف سازمان ملل متحد، صدای خیرخواهانه خود را به گوش جهان و جهانیان برساند.

تسهیلات ویژه

بورسیه و اعطای تخفیف به دانشجویان برتر علمی

دانشگاه امام جواد(ع) ضمن اعطای تخفیف شهریه تا ۵۰٪ به دانشجویان برتر علمی طی دوران تحصیل، آنها را بورسیه مینماید تا بدون داشتن دغدغه مالی، به کسب دانش و مهارت بپردازند.

دارای مرکز پیش رشد فناوری

دانشگاه امام جواد(ع) ضمن تجهیز دفاتر مرکز پیش رشد خود در پردیس هنر و معماری، آنها را با حمایت پارک علم و فناوری در اختیار شرکتها و مراکز علمی – صنعتی و پژوهشی زیر نظر این پارک قرار داده است.

اعطای دفتر کار به دانش آموختگان

دانشگاه امام جواد(ع) به منظور حمایت از دانش آموختگان، ضمن تجهیز اتاق های موجود در پردیس هنر و معماری، آنها را با اجاره بهای بسیار اندک جهت شروع کسب و کار در اختیار دانش آموختگان قرار میدهد.

تخصیص خوابگاه داخل دانشگاه به بانوان

در مهرماه سال ۱۳۹۸ خوابگاهی با ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر در مجاورت دانشگاه افتتاح گردید که به صورت دائم و موقت به بانوان دانشجو تخصیص داده میشود.

برگزاری دوره های مهارت افزایی و کاربینی

به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه و انعقاد تفاهم نامه همکاری با مؤسسات و شرکتهای فعال در حوزه های مختلف، دوره های مهارت افزایی برای دانشجویان برگزار میگردد.

دسترسی به پایگاه های معتبر علمی

اقدامات لازم جهت استفاده رایگان دانشجویان و اساتید از پایگاه های معتبر علمی در داخل و خارج از کشور در راستای انجام امور پژوهشی صورت گرفته است.

اینجا آموزش عالی است.

13

کارشناسی ارشد

19

کارشناسی پیوسته

10

کارشناسی ناپیوسته

6

کاردانی

آیا میدانید در دانشگاه امام جواد(ع)؟

  • امکان تقسیط شهریه فراهم شده است؟

  • هزینه تحصیل کمتر از هزینه تحصیل دانشگاه آزاد اسلامیست؟

  • امکان دریافت وام شهریه با کارمزد اندک در مدت تحصیل وجود دارد؟

  • به موجب ارتباط دانشگاه با صنعت، ۸۰٪ از دانش آموختگان جذب بازار کار تخصصی میشوند؟

  • خدمات مرکز مشاوره با تخفیف ویژه به دانشجویان ارائه میگردد؟

  • در کنار مباحث تئوری، دوره های مهارتی و تخصصی برگزار میگردد؟

  • هزینه ترافیک اینترنت استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی رایگان است؟

  • مدرک تحصیلی مانند دانشگاه های دولتی از طرف وزارت علوم صادر و قابل ترجمه میباشد؟

ساختار سازمانی