معرفی

مدیریت اطلاعات کارکنان شامل جمع‌آوری، نگهداری، به روزرسانی و استفاده از مجموعه ای منسجم از اطلاعات مرتبط با کارمندان و اعضای هیئت علمی، از جمله رسالت‌های مهم کارگزینی در هر سازمانی است. بعلاوه می‌توان مجموعه عملیات مربوط به استخدام، بکارگماری، ارتقاء شغلی و تعیین میزان دستمزد را به عنوان تعریفی مختصر (و نه کامل) از کارگزینی دانست. كارگزينی دارای عناوين مختلف در سازمان ها و در تاريخچه تأسيس سازمان ها در كشور از جمله مديريت امور كاركنان،‌ مديريت امور پرسنلی، مديريت منابع انسانی، ‌اداره امور استخدامی، مديريت سرمايه انسانی و … است.
فرآیندهای واحد کارگزینی شامل فرآیند قراردادها، تعریف ضریب حقوق و حق مدیریت، حضور و غیاب و صدور گواهی کار، بایگانی در پرونده، بایگانی کارگزینی، انتقال توسط واحدها، صدور حکم، بکارگیری کارمند، مرخصیها، ترک کار و تسویه کارمندان است.
منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه، موتور محرکه توسعه است. مروری بر گذشته دانشگاه امام جواد(ع) یزد گویای این است که این دانشگاه به واسطه برخورداری از سرمایه‌های انسانی و معنوی ارزشمند توانسته است نقش بسزایی در آموزش عالی استان یزد ایفا نموده و با پرورش دانش‌آموختگانی مؤثر، در مسیر توسعه با سایر نهادهای آموزشی استان یزد همکاری ارزنده‌ای داشته باشد.
ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پژوهش یکی از مهمترین سیاست‌های دانـشگاه امام جواد(ع) است که چگونگی انجام امور استخدامی اعضای هیئت‌علمی، برای پیشبرد این سیاست یکی از گام‌های مهم و اساسی محسوب می‌شود. از واحدهای تأثیرگذار در مدیریت امور اداری كه مسئولیت انجام و پیگیری امور اداری اعضای هیئت‌علمی را برعهده دارد كارگزینی هیئت‌علمی می‌باشد.
همزمان با آغاز به کار دانشگاه امام جواد(ع) در سال 1384، فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی مرتبط با رشته‌های تحصیلی دانشگاه آغاز گردید و این فرایند تا امروز با جذب بیش از 30 نفر عضو هیئت‌علمی به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت، ادامه دارد.

مدیر کارگزینی کارکنان

مریم فداکار

  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

  • m.fadakar@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی 225)

مدیر کارگزینی اعضای هیئت علمی

لیلا توانگر

  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

  • ltavanagr@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۱۹)

اینجا آموزش عالی است.

خدمات ویژه

  • پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع

  • انجام کلیه امور مربوط به قراردادهای کارمندی

  • تهیه و تنظیم پیش نویس خلاصه پرونده استخدامی کارکنان

  • کنترل و نظارت مستمر بر حضور و غیاب کارکنان غیرهیئت‌علمی دانشگاه

  • انجام کلیه عملیات حضور و غیاب، اضافه کاری، مرخصی، مأموریت و به طور کلی مکاتبات پرسنلی

  • صدور کلیه احکام پرسنل (تغییر حقوق و مزایا، ارتقاء رتبه و طبقه، انتقالات و انتصابات، اعمال مدرک تحصیلی، انواع مرخصی، تغییر پست سازمانی و …)

  • مطالعه، بررسی و اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های استخدامی و تنظیم و صدور احکام کارگزینی مربوطه

  • انجام كلیه مكاتبات اداری و بررسی درخواست‌ها و پاسخگویی به سؤالات احتمالی

  • تهیه گزارشهای آماری، تنظیم انواع گردش کارها و خلاصه وضعیت اعضای هیئت‌علمی جهت ارائه به مسئولین دانشگاه

  • انجام کلیه امور مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقاء و ترفیع سالیانه

  • ثبت مرخصی‌ها، غیبت‌ها و مأموریت‌های اعضای هیئت‌علمی دارای سمت اجرایی در سوابق

  • نظارت بر تكمیل واحدهای موظفی همكاران هیئت‌علمی و صدور انواع گواهینامه‌های سابقه کار و اشتغال به تدریس جهت ارائه به سازمانها و وزارتخانه‌ها بر اساس نیاز

  • کنترل و تأیید کلیه لیستهای مالی مربوط به حقوق و دستمزد و ابلاغ آخرین تغییرات ماهیانه حقوق و مزایای به امور مالی و ذیحسابی

  • پیگیری پرونده گزینش عمومی متقاضیان استخدام در هیئت اجرایی جذب استان

  • انجام امور مربوط به گزینش علمی و تشکیل کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی متقاضیان جذب

  • انجام امور مربوط به تشكیل و تكمیل پرونده استخدامی اعضای هیئت‌علمی بر اساس آخرین بخشنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری

  • بررسی درخواستهای ثبت شده در سایت جذب، تأیید افراد حائز شرایط و پاسخگوئی به درخواستهای غیرقابل‌قبول با هماهنگی معاونت آموزشی

پیوست‌ها