معرفی

مرکز فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۵ با تنها در اختیار داشتن یک سرور به عنوان سرور اصلی آموزش دانشگاه (سامانه گلستان) و تجهیزات پایه ارتباطی، آغاز به کار نمود. با گذشت زمان و با توجه به رشد و ارتقاء دانشگاه، تجهیزات این مرکز افزایش و خدمات و سرویس‌ها و حوزه عملکرد آن گسترش یافت.
در حال حاضر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه با دارا بودن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و ارتباطی و سرورهای متعدد فیزیکی و مجازی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اداری، مالی، آموزشی و دانشجویی به ارائه خدمات می‌پردازد. اکثریت مطلق سرورهای عملیاتی، بر بستر لینوکس و سیستم‌های متن‌باز استوار بوده و در کلیه بخشهای مختلف حتی سایتهای آموزشی، از فناوریهای مجازی‌سازی استفاده شده است.
این مرکز توانسته است با ایجاد تحول در زیرساخت‌های فناوری دانشگاه، با شعار «فناوری قابل دسترس در همه جا»، گامهای مناسبی را در این زمینه بردارد که فعالسازی اینترنت پرسرعت بی‌سیم و رایگان در همه نقاط دانشگاه و قابل دسترس برای کلیه افراد و همچنین راه‌اندازی سایت‌های کامپیوتری با تجهیزات بروز سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای تخصصی، از جمله‌ی آنهاست.
استفاده از برترین ظرفیت‌های علمی در مرکز فناوری اطلاعات، نه تنها موجب عدم وابستگی فنی دانشگاه به شرکتها و ارگانهای بیرونی شده؛ بلکه این بخش را به عنوان پایگاهی جهت مشاوره و راهنمایی دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان معرفی نموده است. لازم به ذکر است این مرکز در زمینه‌های مشاوره، امنیت اطلاعات، تولید نرم‌افزار، طراحی و پیاده‌سازی وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین، سامانه‌های آموزشهای الکترونیکی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی آماده همکاری و مشارکت با ارگان‌ها، سازمانها و شرکتهای فعال در این حوزه می‌باشد.

  • اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • ارائه و توسعه خدمات نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات به کلیه کاربران

  • ایجاد و توسعه مداوم زیرساخت نظارتی و امنیت اطلاعات در دانشگاه

  • بهینه‌سازی ساختار مرکز، قوانین، فرآیندها و جایگاه آن در سطح دانشگاه

  • تأمین دسترسی امن و مطمئن کاربران به داده‌ها و اطلاعات سازمانی 

  •  تسهیل‌ فناورانه پایش، راهبری و کنترل کیفیت خدمات در دانشگاه

ارزش‌ها

فعالیت‌های تخصصی

طراحی و پیاده‌سازی
زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی

طراحی، برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی
نرم‌افزارها و سامانه‌های کاربردی

امنیت شبکه‌های ارتباطی
و حفاظت اطلاعات

طراحی و راه‌اندازی پایگاه‌ها و
درگاه‌های اطلاع‌رسانی بر بستر اینترنت

افزایش مهارت و دانش فنی رایانه‌ای
و بهره‌وری کاربران سازمان

ارائه خدمات مشاوره ای فنی
و تخصصی به افراد و شرکت‌ها

راه‌اندازی و ایجاد بسترهای مورد نیاز
جهت آموزشهای الکترونیکی

برگزاری همایش‌ها
و دوره‌های آموزشی تخصصی

اینجا آموزش عالی است.

مدیر

فاطمه دستجردی

  • کارشناسی ارشد شبکه‌های کامپیوتری

  • f.dastjerdi@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی 279)

سامانه‌ها

اطلاعیه‌ها و اخبار

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹

اطلاعیه آغاز نیمسال دوم ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ به شیوه الکترونیکی

دسته بندی: مرکز فناوری اطلاعات, مرکز فناوری اطلاعات|بدون دیدگاه

اطلاعیه آغاز نیمسال دوم ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ به شیوه الکترونیکی نظر به تکمیل فرآیند آماده‌سازی سامانه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه [...]

۲۵۲۵ بهمن, ۱۳۹۹

اطلاعیه تخصیص یارانه آموزش مجازی به دانشجویان

دسته بندی: دسته‌بندی نشده|بدون دیدگاه

اطلاعیه تخصیص یارانه آموزش مجازی به دانشجویاننظر به اعلام دکتر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مبنی [...]

پیوست‌ها

فایل‌های راهنما

  • راهنمای استفاده از اتوماسین تغذیه

  • راهنمای استفاده از بانک نرم افزار

فرم‌ها و پیوندهای مفید

  • فرم درخواست همکاری (کارآموزی)

  • پایگاه سیویلیکا

برنامه‌های ویژه

سمینار تخصصی مجازی‌سازی

۱۳۹۱

سمینار تخصصی مجازی‌سازی

در این سمینار که در خرداد ماه سال ۱۳۹۱ با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان حوزه فناوری اطلاعات سازمانها و دانشگاه‌ها برگزار گردید، جناب آقای مهندس جعفریان از شرکت پویش داده نوین به تشریح تکنولوژی مجازی‌سازی و نرم‌افزار PVM پرداخت.

همایش تخصصی شبکه‌های بی‌سیم

۱۳۹۳

همایش تخصصی شبکه‌های بی‌سیم

این همایش به همت شرکت نایب‌نت و جمعی از دانشجویان فعال رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات که با مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه همکاری داشتند، در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ برگزار شد و با استقبال خوب علاقه‌مندان این حوزه مواجه شد.

دومین استارتاپ ویکند استان یزد

۱۳۹۴

دومین استارتاپ ویکند استان یزد

این رویداد با حمایت دانشگاه امام جواد(ع)، دانشگاه یزد، دانشگاه علم و هنر، پارک علم و فناوری، شرکت پیشگامان کویر و بنیاد نخبگان به منظور ایده‌پردازی و انتخاب ایده‌های برتر دانشجویان و تکمیل آنها، در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ برگزار گردید.

سؤالات رایج

پس از اعلام اسامی دانشجویان ورودی جدید از طرف واحد آموزش به مرکز فناوری اطلاعات، اقدامات لازم توسط این مرکز انجام شده و زمان و محل دریافت کارت طی انتشار اطلاعیه اعلام میگردد.

کافیست به مرکز فناوری اطلاعات مراجعه کرده و ضمن اعلام مفقودی و ارائه درخواست کتبی صدور مجدد کارت، هزینه آن را پرداخت نمایید تا اقدامات لازم از طرف مرکز صورت گیرد.

در صورتی که دوره تحصیل شما از حد مشخص شده تجاوز کند، لازم است مدت اعتبار کارت نیز تمدید گردد. در این صورت میباست ضمن به همراه داشتن کارت دانشجویی به مرکز فناوری اطلاعات مراجعه نمایید.

کافیست ضمن به همراه داشتن کارت دانشجویی خود، به مرکز فناوری اطلاعات مراجعه نمایید.

مرکز فناوری اطلاعات دارای ۵ سایت کامپیوتری میباشد که یکی از آنها به عنوان کافی نت همه روزه از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰ پذیرای دانشجویان عزیز میباشد. سایر سایتها به منظور برگزاری کلاسهای آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد و ورود به این سایتها خارج از زمان کلاس، مستلزم هماهنگی با مرکز فناوری اطلاعات میباشد.

کلیه کلاسها و کارگاه های آموزشی در دانشگاه مجهز به ادوات سمعی و بصری شامل پروژکتور، کابل و پرده نمایش میباشد. کافیست کنترل پروژکتور را با ارائه کارت دانشجویی به نگهبانی، دریافت کرده و از تجهیزات استفاده نمایید. لازم به ذکر است برخی از کلاسها به سیستم کامپیوتری مجهز بوده و دانشجویان در صورت عدم دسترسی به لپ تاپ، میتوانند از آنها استفاده نمایند.

با توجه به تجهیز برخی از کلاسهای آموزشی به سیستم کامپیوتری، در صورت عدم دسترسی به لپ تاپ، کافیست ضمن هماهنگی با «اداره کلاسها»، در یکی از آنها از تجهیزات استفاده نمایید.

کافیست به نگهبانی دانشگاه مراجعه کرده و ضمن ارائه کارت دانشجویی، مبدل را دریافت نمایید.

با مشاهده هرگونه خرابی در پروژکتور، پرده نمایش، سیستمهای کامپیوتری، کنترل پروژکتور، کابل، مبدل و …،  این مهم را سریعا به اطلاع مرکز فناوری اطلاعات برسانید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

کافیست ضمن به همراه داشتن کارت دانشجویی به مرکز فناوری اطلاعات مراجعه نمایید تا حساب کاربری در کوتاه ترین زمان برای شما تعریف گردد.

مرکز فناوری اطلاعات بسته های اینترنت پرسرعت خود را با تنوع بالا (۱ الی ۱۰ گیگابایت) و قیمت ارزان در اختیار کاربران قرار میدهد.

دانشجویان در مقاطع مختلف میتوانند از ترافیک اینترنت رایگانی که در ابتدای هر ماه در حساب کاربری اینترنت آنها شارژ میشود استفاده نمایند. لازم به ذکر است دانشجویان در صورت نیاز به ترافیک مازاد میتوانند نسبت به خرید بسته اقدام نمایند.

در حال حاضر شارژ حساب کاربری اینترنت با مراجعه حضوری به مرکز فناوری اطلاعات انجام میشود.

ایجاد پست الکترونیک بر روی سرور دانشگاه برای کارمندان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد انجام میگردد. متقاضیان میبایست به مرکز فناوری اطلاعات مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام نمایند.

مرکز فناوری اطلاعات خدماتی نظیر نصب سیستم عامل و برنامه های کاربردی، عیب یابی سخت افزاری و … را تنها با تعیین وقت قبلی و با هزینه ای اندک برای دانشجویان عزیز انجام میدهد.

علاقه مندان به همکاری با مرکز فناوری اطلاعات میتوانند ضمن تکمیل فرم درخواست همکاری، دوره کارآموزی خود را پس از موفقیت در مصاحبه حضوری، در این مرکز بگذرانند.