معرفی

گروه آموزشی مدیریت بازرگانی، شامل رشته مدیریت بازرگانی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی و همچنین رشته‌های بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک و مدیریت منابع انسانی گرایش مدیریت استراتژیک منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد می‌شود.

گروه آموزشی مدیریت بازرگانی در این دانشگاه، مجوز رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را در سال 1388 و مقطع کارشناسی را در سال 1397 اخذ کرد. همچنین این دانشگاه در سال 1393 موفق به اخذ مجوز رشته مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد شد. پس از آن مجوز رشته مدیریت منابع انسانی- مدیریت استراتژیک منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد در سال 1399 به این دانشگاه داده شد.

رشته‌های تحصیلی

مدیریت بازرگانی

کارشناسی ناپیوسته | کارشناسی


رشته مدیریت بازرگانی در سال‌های اخير از اقبال بالايی در بين داوطلبان ورودی به دانشگاه‌ها برخوردار بوده است. زمانی یک سازمان می تواند بین خود، مشتریان و خریداران خود رابطه تجاری خوبی ایجاد کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. در این رشته مهارت بازاریابی، برند سازی، تجارت، صادرات و … کسب می شود.

دانش آموختگان اين رشته می توانند در بنگاه‌های بخش خصوصی و دولتی در زمينه‌های بازاريابی، فروش، برنامه ريزی، تحقیقات بازار و همچنين فعاليت‌های مشاوره ای مشغول به كار شوند. امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکتری وجود دارد.

طول مدت این دوره در مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته به ترتیب ۴ و ۲ سال می باشد که برای هر مقطع به ترتیب ۱۴۳ و ۷۶ واحد درسی عمومی، پایه، تخصصی و اصلی را در برمی گیرد. در حال حاضر پذیرش دانشجو در این رشته، بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است.

مدیریت بازرگانی – تجارت الکترونیک

کارشناسی ارشد


تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مباحث مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تأکید کارشناسان بوده و با سرعت در حال جایگزینی با تجارت سنتی است. بسیاری از کشورها بهره‌مندی از آن را سرلوحه استراتژی های بازرگانی خود قرار داده‌اند. خرید و فروش و تبادل هر گونه کالا، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه‌های رایانه‌ای یا انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی،‌‌ از تعاریفی است که برای تجارت الکترونیکی بیان شده است.
هدف از این دوره ارائه درکی مناسب از فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری، مهارت در طراحی و تولید سیستم‌های چندرسانه‌ای مبتنی بر وب برای توزیع در سطح شبکه و آگاهی از ابزارها و روشهای مورد نیاز برای تغییر وظایف تجارتی و مدیریتی از طریق انجام معاملات به صورت الکترونیکی است. دوره کارشناسی ارشد رشته تجارت الکترونیکی، فارغ التحصیلانی کاردان با دانش فنی و خلاق خلق می کند تا بتوانند از پتانسیل عظیم بازاریابی در شبکه های رایانه‌ای و ایجاد کسب و کارهای جدید الکترونیکی بهره برداری نمایند.
دانش آموختگان این رشته تبدیل به تاجران الکترونیکی می شوند که می توانند در وب فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده و در سطح جهان به دنبال مشتری باشند. علاوه بر این، صاحبان این فروشگاه می توانند تأمین کنندگان مواد فروشگاه، حسابداری، خدمات بانکی، ادارات دولتی و رقیب های خود را در شبکه اینترنت جستجو کنند.
طول مدت این دوره در مقطع کارشناسی ارشد، 2 سال می باشد که30 واحد آموزشی و 4 واحد پایان نامه را در بر می گیرد.

مدیریت منابع انسانی – مدیریت استراتژیک منابع انسانی

کارشناسی ارشد


مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان اصطلاحی است که از دهه 1970 به بعد مطرح گردیده است. صاحب نظران در بیان مسائل انسانی از واژه های مختلفی مانند کارگزینی، مدیریت نیروی انسانی، اداره امور کارکنان، مدیریت منابع و سرمایه های انسانی استفاده می کنند. برخی از محققان این اصطلاحات را مترادف دانسته و در یک معنا آن ها را به کار می گیرند. اما برخی دیگر از صاحب نظران، کارگزینی را بخشی از منابع انسانی می دانند و به عنوان یک وظیفه منابع انسانی، آن را فرآیند جذب کارکنان با کیفیت، انتخاب داوطلبان انجام کار، جذب کارکنان سازمان های دیگر از طریق انتقال، ارتقاء یا تنزل و همچنین اداره جداشدن کارکنان از سازمان براساس استعفاء، اخراج یا بازنشستگی تعریف می کنند. جدیدترین نظر درباره اداره انسانی در دهه 1980 تحت عنوان مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان مطرح شده است. براساس این دیدگاه مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان عبارت است از شناسایی اهمیت نیروی کار سازمان به عنوان یک عنصر حیاتی در کسب اهداف سازمانی و استفاده چندگانه در فعالیت ها و کارکرد های منابع انسانی به گونه ای که به طور موثر و منصفانه ای منافع فردی کارکنان، سازمان و جامعه را تضمین نماید.
مفهوم اساسی مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر این فرض استوار است که استراتژی منابع انسانی موجب ارتقای استراتژی شرکت می شود و از طرفی از آن تأثیر می پذیرد.
دانش آموختگان این رشته در موقعیت های مختلف سازمان های خصوصی و یا دولتی می توانند مؤثر باشند. مدیر اجرایی ارشد، معاونت منابع انسانی و اداری، مشاور مدیریت، مدیر و کارشناس منابع انسانی، مدیر روابط عمومی و … از جمله سمت های قابل اتخاذ فارغ التحصیلان این رشته است.

طول مدت این دوره در مقطع کارشناسی ارشد، 2 سال می باشد. 33 واحد آموزشی و 4 واحد پایان نامه را در بر می گیرد.

امتیازات ویژه

  • برخورداری از اساتید دارای تجربه عملی در حوزه های تخصصی

  • استفاده از پیشنهادات و انتقادات سازنده دانشجویان در برنامه ریزی گروه

  • بهره‌مندی از اعضای هیئت علمی درگیر در امور اجرایی صنایع مختلف و دستگاه های دولتی استان یزد

  • دارای رویکرد مهارت محوری در ارائه دروس جهت انتقال دانش و مهارت به صورت توأمان برای دانشجویان

اینجا آموزش عالی است.

مدیر گروه

کارشناس

نگار جلیلیان

  • دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۷۱)

  • n.jalilian@iju.ir

زکیه عهدی

  • کارشناسی ارشد الهیات

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۷۰)

اعضای هیئت علمی(به ترتیب الفبا)

مونا اسماعیل زاده
مونا اسماعیل زاده
دکتری مدیریت بازرگانی
دانشگاه یزد

داریوش پورسراجیان
داریوش پورسراجیان
دکتری مدیریت رفتار سازمانی
دانشگاه تهران
سیدمسعود حکاکی
سیدمسعود حکاکی
دکتری DBA
مؤسسه بهار

دستاوردها

برگزاری فستیوال فروش

۱۳۹۴ - ۱۳۹۵

برگزاری فستیوال فروش با همکاری واحد کارآفرینی

فستیوال فروش با هدف ارتقای مهارت تبلیغات، بازاریابی و بازرگانی دانشجویان با برپایی غرفه های فروش محصولات دانشجویی در دانشگاه برگزار شد.

برگزاری سمینار زندگی هدفمند

۱۳۹۷

برگزاری سمینار زندگی هدفمند

این سمینار توسط دانشجوی مدیریت بازرگانی، آقای هاشم ولایتی برگزار گردید.

برنامه‌های ویژه