فراخوان جشـنواره فرهنگی، هنری، اجتمـاعی پروین اعتصـامی

به گزارش واحد فرهنگی دانشگاه اولین جشنواره ملی پروین به میزبانی دانشگاه الزهرا و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به‌ عنوان عرصۀ تجلی توانمندیها و استعدادهای ارزشمند دانشجویان دختر، با هدف شناسایی و معرفی و ارتقای ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های دختران دانشجو در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی به منظور اثربخشی آنان در پیش برد اهداف توسعه‌ای کشور در سطح سراسری برگزار می‌گردد.
کلیه دانشجویان دختر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعم از دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی‌وحرفه ای می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند و دستاوردها و توانمندی‌های خود را در زمینه‌های ادبی (شامل شعر، داستان، دل‌نوشته، نمایشنامه، فیلم‌نامه)، هنری (شامل فیلم کوتاه، عکس، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، هنرهای کاربردی)، علمی (تلخیص کتاب، نقد کتاب) و طرح و ایده با رویکردهای اجتماعی (مسئولیت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست، مدیریت، توسعه اجتماعی، خانواده، هویت ملی، کرونا، جمعیت و …)، فرهنگی (مذهبی، آداب و رسوم، سبک زندگی و …) و موضوع آزاد در معرض رقابت قرار دهند.

برخی از مهمترین اهداف کیفی برگزاری جشنواره عبارتند از:
الف) شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب
ب) تشویق و ترغیب جامعۀ دختران دانشجو به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی
ج) تقویت انگیزه فعالیت و ایجاد امید و نشاط از طریق فضای رقابتی
د) ارتقای مهارت‌های زندگی در بستر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

علاقه‌مندان میتوانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و ثبت‌نام به سایت https://parvinfestival.alzahra.ac.ir مراجعه نمایند. دانشجویان شرکت کننده حتما میبایست پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره، نام و نام‌خانوادگی، رشته، شماره دانشجویی و موضوع شرکت در مسابقه را به واحد فرهنگی دانشجویی آقای حجتی (با شماره داخلی ۲۹۲) اعلام نمایند. لازم به ذکر است دانشجویانی که در این جشنواره شرکت و حائز رتبه شوند از طرف معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز جایزه و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.