معرفی

کتابخانه مرکزی دانشگاه امام جواد(ع) فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز نموده است. کتابخانه بخشی از نظام آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه بوده است که به عنوان مهم‌ترین منبع تأمین نیازهای اطلاعاتی جامعه دانشگاهی به شمار می‌آید و حاوی تازه‌ترین اطلاعات در زمینه‌های موضوعی مختلف می باشد. این مرکز در زمینه تأمین نیازهای اطلاعاتی مراجعین اعم از کتب (لاتین و فارسی) به تعداد حدود ۱۳۰۰۰ نسخه و پایان نامه دانشگاهی( ماحصل دستاوردهای علمی دانشگاه) بیش از ۸۰۰ جلد و دارا بودن امکانات بالقوه از قبیل سیستم های رایانه ای با بالاترین سطح نرم افزاری و ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی آنلاین و دارا بودن سالن های مطالعه خواهران و برادران با فضایی مساعد، محیطی مناسب را جهت مطالعه و پژوهش فراهم نموده است. نیز برای تسهیل در امر جستجو و امانت، این کتابخانه از سال ۱۳۹۹ با بهره‌گیری از نرم افزار جامع پیام مشرق امکان خدمات دهی و طبقه بندی سریعتر کتب را بکار گرفته است و با بهره گیری از فناوری های نوین، خدماتی شامل: فراهم آوری، سازماندهی، آماده سازی و تهیه منابع و پایگاه های اطلاعاتی در حوزه های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر را ارائه می نماید تا به عنوان یکی از منحصرترین مجموعه های کتابخانه‌ای دانشگاهی استان یزد محسوب گردد.

امکانات

خدمات ویژه

  • اجرای امانت بین کتابخانه ای در سطح کشور

  • کمک به برنامه‌ریزی‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه

  • طراحی و بهبود آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و روش‌های اداره

  • گردآوری مجموعه‌ای غنی از منابع اطلاعاتی علمی – تخصصی و مرجع

  • گردآوری متون اعم از کتب چاپی فارسی و غیر فارسی، نشریات ادواری و غیره

  • تدوین خط مشی و آیین نامه­ های لازم در ارتباط با خدمات و فعالیت­­های کتابخانه و واحد Uni-KAR

  • ارائه خدمات اطلاع رسانی مرجع و رایانه ­ای به کلیه مراجعان اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان و سایر مراجعان خارج از دانشگاه

  • بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات، افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات

اینجا آموزش عالی است.

مدیر

محمدعلی طوفان

  • دکترای مطالعات برنامه درسی

  • ma.tofan@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۵۳)

آقای محمدعلی طوفان

کارشناس

سمیرا سامعی

  • کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی

  • s.samei@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۵۵)

برنامه‌های ویژه

برگزاری نمایشگاه کتابهای دست دوم

این نمایشگاه با هدف فروش کتاب دسته دوم طی سالهای ۹۳ و ۹۵ در لابی دانشگاه برگزار شد و دانشجویان ضمن فروش کتاب های خود در این نمایشگاه توانستند کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

تدارک بازدید کارکنان در روز کتاب و کتابخوانی

طی برنامه ریزی انجام شده به مناسبت فراررسیدن روز کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۹۷ بازدید هیئت رئیسه و کارکنان از مخزن کتابخانه تدارک دیده شد که با استقبال خوب آنها مواجه گردید.

تدارک بازدید دانش آموزان مدرسه جوادالائمه

برای آشنایی بیشتر دانش‏ آموزان مدرسه جوادالائمه با مجموعه دانشگاه امام جواد(ع) و همچنین اطلاع از چگونگی ثبت نام در کتابخانه هر ساله بازدیدهای دانش آموزی برگزار می گردد.

تقدیر از گروه آموزشی روانشناسی

با توجه به استقبال بسیار خوب دانشجویان و اساتید گروه روانشناسی از کتابهای کتابخانه، در روز کتاب و کتابخوانی سال ۱۳۹۸ از مدیر و کارشناس این گروه آموزشی با اهدای کتابهای نفیس تقدیر بعمل آمد.

۰
پایان‌نامه‌های نرم‌افزاری
۰
ادبیات
۰
کامپیوتر
۰
عمومی
۰
حسابداری و مدیریت
۰
تاریخ
۰
اقتصاد
۰
روانشناسی
۰
معماری
۰
علوم و فنون
۰
زبان
۰
تست
۰
مرجع
۰
طراحی و دوخت
۰
مجلات تخصصی

سؤالات رایج

ساعت کاری کتابخانه متناسب با ساعت کاری دانشگاه تعیین میگردد. در ایام شیوع ویروس کرونا از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ و در سایر ایام از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ میباشد.

برای دانشجویان دانشگاه امام جواد(ع) تنها به کارت دانشجویی و فیش پرداختی ۵۰۰۰ تومان برای عضویت ۶ ماه نیاز است.
از مهرماه سال ۱۴۰۰ به صورت خودکار با ثبت دانشجویان جدید عضویت در کتابخانه نیز برای هر دانشجو صورت می‏گیرد. برای افراد خارج از دانشگاه اگر از مجموعه جوادالائمه باشند نیاز به معرفی نامه و یک قطعه عکس و فیش پرداختی ۱۰۰۰۰ تومان می‏باشد. همچنین عضویت به صورت آزاد نیاز به معرفی نامه و یک قطعه عکس و فیش پرداختی ۱۵۰۰۰ تومان هست.

برای دانشجویان کارشناسی ۲ کتاب و کارشناسی ارشد ۳ کتاب می‏توان امانت گرفت.

برای هر دوره کتاب ۲ هفته امکان امانت می‏باشد که می‏تواند یک هفته با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری تمدید گردد.

یک هفته تمدید برای هر دوره امانت امکان‏پذیر می‏باشد و اگر کتاب مورد نظر رزرو نشده باشد امکان امانت مجدد نیز می ‏باشد. برای هر روز دیرکرد به ازای هر جلد کتاب ۵۰۰ تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

تحویل پایان نامه‏ های کارشناسی بسته به رشته مورد نظر متفاوت می‏باشد و باید با گروه مربوطه هماهنگ گردد. می‏تواند به صورت CD و یا صحافی شده و یا حتی شیت‏های لمینت شده به کتابخانه تحویل داده شود.

تحویل پایان‏ نامه ‏های کارشناسی ارشد به صورت یک نسخه صحافی شده و دو عدد CD حاوی فایل Word و PDF انجام میگردد.

با ارائه درخواست و عنوان مقاله علمی از سایت‏های Civilika و MagIran، مقالات مدنظر توسط مسئولان کتابخانه دانلود شده و در اختیار فرد متقاضی قرار می گیرد.