خانم مهندس فرشته صادقیه مدیر واحد Uni-KAR دانشگاه، از جزئیات طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان شغل اولی خبر داد.

به گزارش مدیر واحد یونی-کار Uni-KAR دانشگاه امام جواد(ع)، خانم مهندس فرشته صادقیه؛ در این طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان شغل اولی یا به عبارتی افرادی که تاکنون شغلی که از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشد، نداشته‌اند می‌توانند با این طرح، شاغل شوند و کارفرمایان نیز می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.وی افزود، هرساله فارغ‌التحصیلان زیادی از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی روانه بازار کار می‌شوند و این در حالی است که رشد اقتصادی و ظرفیت اشتغال‌زایی جامعه با جمعیت جویای کار متناسب نیست. در این میان کارورزی پلی است که فارغ‌التحصیلان را به بازار کار مرتبط و زمینه ارتباط آن‌ها را با مشاغل فراهم نموده و این امر باعث فراگیری مهارت‌های شغلی مهمی همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت‌شناسی، مهارت حل مسئله، کارگروهی، برنامه‌ریزی و خود مدیریتی در آن‌ها می‌گردد. در همین راستا با پیگیری‌های انجام شده توسط مرکز یونی-کارUni-KAR دانشگاه امام جواد(ع) زمینه برای استفاده از طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و معافیت بیمه کارفرمایی برای دانشجویان فراهم‌ شده است. این طرح می‌تواند فرصتی برای پیوند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بازار کار، کسب مهارت کارورزان و نیز بسترسازی برای کارفرمایان و استفاده از مشوق بیمه‌ای باشد.

خانم مهندس صادقیه تأکید کرد، از اهداف این طرح می‌توان به افزایش درجه اشتغال پذیری و قابلیت جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در دانش‌آموختگان، ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به کارگاه، کاهش هزینه به‌کارگیری و جذب نیروی کار جدید برای کارفرمای بخش‌های خصوصی و تعاونی اشاره کرد.

خانم مهندس صادقیه خاطر نشان کرد دانشجویانی که از طرف واحد یونی-کار این دانشگاه به کارفرمایان به عنوان نیروی کار معرفی میشوند تحت پوشش این طرح و برخوردار از همه معافیت های بیمه‌ای و دیگر مشوق‌های آن می‌باشند. ایشان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان و دانش‌آموختگان از همه علاقه‌مندان دعوت کرد آخرین اخبار، اطلاعیه‌ها و نیز فراخوان‌های پیشنهاد کار دانشجویی را از طریق وبسایت دانشگاه و یا از اینستاگرام دانشگاه به شناسه imamjavaduni دنبال و پیگیری کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بروشورهای پیوست را مطالعه و یا به وب‌سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال) و نیز سامانه مشوق بیمه‌ای مراجعه و مراحل ثبت‌نام را دنبال فرمایید.