به کدام دانشگاه باید رفت؟

با اعلام نتایج کنکور سراسری و مشخص شدن رتبه داوطلبان، ماراتن رقابت برای ورود به دانشگاه و دوره تحصیلات عالی برای داوطلبان به مهمترین مرحله رسیده است. آمار قابل‌توجه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان یزد این دغدغه را برای اکثر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است که چه رشته‌ای را در کدام دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی انتخاب کنند که برای کسب شغل در آینده با کمترین چالش مواجه شوند.

در این شرایط رشته‌های تحصیلی و مراکز علمی و دانشگاهی که بیشترین جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار را دارند، از مطلوبیت بیشتری برای تحصیلات عالی برخوردارند، زیرا در سال‌های اخیر صرف داشتن مدرک تحصیلی بدون هرگونه مهارتی، دیگر مزیتی برای استخدام افراد محسوب نمی‌شود.

مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با توجه به تحولات فضای تحصیلات عالی و نیازهای بازارکار در مهرماه سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده است. این مؤسسه آموزش عالی با رویکرد تربیت نیرو متناسب با نیاز بازار کار با به کارگیری و سازماندهی امکانات، منابع مادی و انسانی و با بهره‌گیری از کادر هیئت علمی توانمند در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی دانشجو می‌پذیرد. جذب حدود ۸۰ درصد دانش‌آموختگان مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) در بازار کار تخصصی که حاصل ارتباط و تعامل این دانشگاه با صنعت است، مبین رویکرد مناسب این مرکز علمی و آموزشی در راستای اهداف تعیین شده است.

با وجود سابقه کمتر از دو دهه فعالیت مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) این مرکز آموزش عالی در سال‌های اخیر به یکی از مطرح‌ترین مراکز علمی و آموزشی استان در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شده و گوی سبقت را از بسیاری از مراکز دانشگاهی استان که بیش از سه دهه سابقه فعالیت دارند، ربوده است.

عضویت در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها
مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) بیست و دومین مرکز دانشگاهی کشور و اولین مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ایران است که پس از ارزیابی و اعتبارسنجی‌های صورت گرفته، به عضویت اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها درآمده است. این اتحادیه بیش از ۶۳۷ دانشگاه معتبر از ۱۳۰ کشور جهان را با هدف تبادل نظر در موضوعات مختلف آموزش عالی و ارائه شیوه‌های کاربردی در سطح دانشگاه‌ها گرد هم آورده است. این اتحادیه وابسته به یونسکو و مقر آن در پاریس مستقر است.

مؤسسه آموزش عالی منتخب وزارت علوم
مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) به واسطه تلاش‌های مستمر در زمینه توسعه دانش و روحیه کارآفرینی در آموزش دانشجویان، پس از ارزیابی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مجموع ۲۹۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی، در جمع ۸ دانشگاه فعال در زمینه مهارت‌افزایی دانشجویان قرار گرفته است. در این راستا از وزارت علوم مجوز اجرای طرح “ارتقای اشتغال‌پذیری دانشجویان دوره کارشناسی” در سطح ملی را دریافت کرده است.

کسب مقام مشورتی سازمان ملل متحد
دستیابی مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) به مقام مشورتی سازمان ملل متحد نشانه تلاش بی‌وقفه و هدف والای این مؤسسه در ارتباط با دنیا و شناساندن نوع نگاه و نگرش مؤسسات خیریه به جهانیان است. بدیهی است به موجب این مقام، مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) می‌تواند عملاْ در کلیه سمینارها و نشست‌های جهانی شرکت کرده و به عنوان یک مرجع رسمی و شناخته شده از طرف سازمان ملل متحد، صدای خیرخواهانه خود را به گوش جهانیان برساند.

طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) دارای ۱۳ کدرشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۹ کدرشته در مقطع کارشناسی پیوسته، ۱۰ کدرشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶ کدرشته در مقطع کاردانی است.
رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد: حسابداری، روانشناسی عمومی، علوم تربیتی–آموزش و پرورش ابتدائی، علوم تربیتی–آموزش و بهسازی منابع انسانی، طراحی پارچه و لباس، مطالعات معماری ایران، مهندسی کامپیوتر–نرم‌افزار، مهندسی صنایع–گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها، مهندسی صنایع–گرایش مدیریت مهندسی، مدیریت بازرگانی–گرایش تجارت الکترونیک، مدیریت منابع انسانی–مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت کسب و کار–گرایش مالی (MBA) و مدیریت کارآفرینی–گرایش گردشگری.
رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته: معماری داخلی، مهندسی معماری، مرمت بناهای تاریخی، ارتباط تصویری، طراحی لباس، زیست‌فناوری، علوم ورزشی، آموزش زبان انگلیسی، مشاوره، روانشناسی، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت کسب و کارهای کوچک.
رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته: مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار، مهندسی تکنولوژی نقشه‌برداری، علمی–کاربردی معماری، علمی–کاربردی حسابداری، علمی–کاربردی ارتباط تصویری، علمی–کاربردی طراحی پوشاک، علمی–کاربردی طراحی و تکنولوژی دوخت، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی وآموزش زبان انگلیسی.
رشته‌های مقطع کاردانی: نقشه‌برداری، معماری، گرافیک، طراحی و دوخت و حسابداری.

ارائه تسهیلات به دانشجویان
مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) ضمن ارائه تخفیف شهریه تا ۵۰ درصد به دانشجویان برتر علمی در دوران تحصیل، آنها را بورسیه می‌کند تا بدون دغدغه مالی، به کسب دانش و مهارت بپردازند. همچنین با تجهیز دفاتر مرکز پیش‌رشد در پردیس هنر و معماری مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع)، این فضاها‌ با حمایت پارک علم و فناوری در اختیار شرکت‌ها و مراکز علمی–صنعتی و پژوهشی زیرنظر این پارک، با اجاره‌بهای بسیار اندک برای شروع کسب‌وکار در اختیار دانش‌آموختگان قرار می‌گیرد.

پیش از شرایط شیوع کرونا در مهرماه سال ۱۳۹۸ خوابگاهی با ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر در مجاورت دانشگاه افتتاح شد که به صورت دائم و موقت به بانوان دانشجو تخصیص داده می‌شود. به همت مرکز کارآفرینی مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) و تفاهم نامه همکاری با مؤسسات و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف، دوره‌های مهارت‌افزایی نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود. همچنین اقدامات لازم برای استفاده رایگان دانشجویان و استادان از پایگاه‌های معتبر علمی در داخل و خارج از کشور در راستای انجام امور پژوهشی صورت گرفته است.لازم به ذکر است مدرک تحصیلی مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) مانند دانشگاه‌های دولتی از طرف وزارت علوم صادر شده و قابل ترجمه است. هزینه تحصیل در این مؤسسه کمتر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و امکان دریافت وام شهریه با کارمزد اندک و تقسیط شهریه برای دانشجویان نیز فراهم می‌باشد. علاوه بر آموزش، خدمات مرکز مشاوره مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) با تخفیف ویژه به دانشجویان ارائه و در کنار مباحث تئوری، دوره‌های مهارتی و تخصصی نیز برای آنها برگزار می‌شود.

هم‌اکنون امکان ادامه تحصیل در مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون سراسری نیز در ۱۹ کدرشته مقطع کارشناسی برای داوطلبان فراهم آمده است.

لینک مستقیم خبر در خبرگزاری ایرنا