ضمن تبریک به کلیه پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد به اطلاع می رساند که ثبت نام این دانشگاه در دو مرحله انجام می گیرد:

۱- ثبت نام غیر حضوری(اینترنتی) از تاریخ ۰۸/۰۶/۱۴۰۳ الی ۱۳/۰۶/۱۴۰۳
۲- تحویل مدارک به صورت حضوری از تاریخ ۱۰/۰۶/۱۴۰۳ الی ۱۳/۰۶/۱۴۰۳

لذا خواهشمند است کلیه پذیرفته شدگان بعد از تکمیل پذیرش اینترنتی به صورت کامل برای تحویل مدارک به صورت حضوری مراجعه نمایند .
قطعی شدن ثبت نام هر دانشجو بعد از انجام پذیرش غیر حضوری و تحویل مدارک به صورت حضوری می باشد.

مراحل ثبت نام اینترنتی
• مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، سیستم گلستان به آدرس golestan.iju.ir
• شناسه کاربری و رمز ورود به سیستم گلستان
برای ورود به سیستم گلستان ، شناسه کاربری شماره داوطلبی می باشد که U031 به ابتدای آن اضافه شده است
مثلا برای شماره داوطلبی ۲۳۴۵۶۷شناسه کاربری U031234567
و گذر واژه کد ملی می باشد

• انجام مراحل ثبت نام غیر حضوری به طور کامل بر اساس فایل راهنما
• بارگذاری مدارک و فرمها

مدارک لازم جهت بارگذاری

مدارکی که لازم است پذیرفته شدگان گرامی اسکن نمایند تا در مراحل ثبت نام غیرحضوری ( اینترنتی) بارگذاری شود اندازه هر فایل حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت و با فرمت .jpg و کیفیت بسیار خوب و اصل آنها را در زمان مراجعه برای ثبت نام حضوری ارائه نموده یا ارسال نمایند:
الف – روی کارت ملی
ب- پشت کارت ملی
ج- کلیه صفحات شناسنامه
د- عکس ۳ در ۴ با پسوند .jpg و حداقل اندازه ۲۰۰ پیکسل عرض و ۳۰۰ پیکسل ارتفاع بعد از حذف کردن حاشیه های اضافی تصویر تهیه شده باشد.
پوشش مناسب و زمینه سفید الزامی می باشد.
ه-کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نظام وظیفه برای پذیرفته شدگان فاقد معافیت تحصیلی
و-اسکن اصل یا گواهی موقت مدرک کارشناسی ( در صورت آماده نبودن فرم شماره ۲ اسکن شود)
ز-اسکن اصل یا گواهی موقت کاردانی برای دارندگان مدرک کاردانی (فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته)
ح- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که به هنگام انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شده اند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۷۳ دفترچه راهنمای (شماره ۱) یا ۵۹۹ دفترچه راهنمای(شماره ۲) این آزمون که توسط دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی در فرم مذکور درج و قبلاً به تایید مسوول ذیربط رسیده است را زمان ثبت‌نام ارائه نمایند. (فرم شماره ۱)
ح- فرم اطلاعات پایه تکمیل شده ( برای دانلود فرم اطلاعات پایه اینجا کلیک کنید)
ط- پرداخت شهریه علی الحساب

بعد از تکمیل مشخصات و پرداخت الکترونیکی شهریه و اتمام کلیه مراحل گواهی پذیرش غیر حضوری و فرم مشخصات را از سیستم گلستان پرینت نمایند.

تحویل مدارک
با توجه به اینکه اصل مدارک برای پذیرش نهایی ضروری می باشد، بعد از اتمام ثبت نام غیر حضوری لازم است مدارک لازم به دانشگاه تحویل داده شود. برای تحویل مدارک از تاریخ ۱۰الی ۱۱ شهریور در ساعت اداری به دانشگاه مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد
۱- مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد. (تاریخ فارغ التحصیلی باید حداکثر تا ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ باشد.)
* پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نمی‌باشند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) که معدل در آن درج شده باشد را ارائه نمایند.( فرم شماره۲)
* آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که به هنگام انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شده اند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۷۳ دفترچه راهنمای (شماره ۱) یا ۵۰۹دفترچه راهنمای(شماره ۲) این آزمون که توسط دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی در فرم مذکور درج و قبلاً به تایید مسوول ذیربط رسیده است را زمان ثبت‌نام ارائه نمایند. (فرم شماره ۱)
* فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوسته لازم است اصل و کپی گواهی موقت دوره کاردانی را نیز ارائه نمایند. .
* پذیرفته شدگانی که با ارائه دانشنامه دوره کاردانی و کارشناسی مراجعه می نمایند لازم است گواهی معدل دوره کاردانی و کارشناسی را به همراه داشته باشند.
۲- اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمام صفحات
۳- اصل کارت ملی به همراه دو برگ کپی(پشت و رو
۴- ۳ قطعه عکس ۴*۳
۵- مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را برای برادران مشخص نماید.
۶- پرداخت شهریه علی الحساب (قابل پرداخت با کارتهای عضو شتاب در امور مالی دانشگاه به صورت حضوری و مابقی شهریه طی حداکثر ۳ فقره چک)

۷- اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان، مصوب ۲۵/۰۴/۱۳۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

از آنجا که کلیه مدارک تا زمان فارغ التحصیلی در پرونده دانشجو بایگانی می شود لازم است دانشجویان عزیز در صورت لزوم نسبت به تهیه کپی، اسکن و یا برابر اصل نمودن مدارک اقدام نمایند.
پیگیری ارسال تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی به عهده دانشجویان عزیز می باشد لذا لازم است دانشجویان در دی ماه ۱۴۰۳ از گزارش ۸۴ سیستم گلستان از دریافت تاییدیه تحصیلی خود اطمینان حاصل نمایند و در صورت عدم وصول تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات از ثبت نام دانشجو در نیمسال دوم ممانعت به عمل می آید.
(دریافت تائیدیه تحصیلی برای مقاطع آموزش عالی به صورت الکترونیکی، از طریق شامانه استعلام مدارک تحصیلی به آدرس estelam.msrt.ir میسر است.)
پذیرفته شدگان مرد که در حین خدمت سربازی هستند برای دریافت نامه ترخیص از خدمت به آموزش دانشگاه مراجعه نمایند.
از آنجا که اصل مدارک تا پایان تحصیل در پرونده دانشجو باقی می ماند خواهشمند است از آنها کپی برابر اصل تهیه نمایید.

بعد از دریافت مدارک توسط دانشگاه و قطعی شدن ثبت نام شناسه کاربری برای ورود به سیستم گلستان شماره دانشجویی و گذرواژه کد ملی می باشد.

برای مشاهده برنامه هفتگی بعد از انتخاب واحد توسط دانشگاه، از گزارش ۸۸ سیستم گلستان استفاده نمایید.