معرفی

کتابخانه دانشگاه فعالیت خود را از سال 1384 آغاز نموده است. کتابخانه تنها نهاد اجتماعی شناخته شده‌ای است که زمینه کتابخوانی را فراهم و امر مطالعه را ترویج می‌کند و موجودیت آن خود به خود هدف نبوده، بلکه هدف اصلی، خدمت به اجتماع است. كتابخانه دانشگاهی بخشی از نظام آموزشی، پژوهشی و تحقيقاتی دانشگاه بوده و مجموعه كتابخانه نيز مهم‌ترين منبع تأمين نيازهای اطلاعاتی جامعه دانشگاهی به شمار می‌آید که حاوی تازه‌ترين اطلاعات در زمينه‌های موضوعی آن می باشد. مجموعه سازی، فراهم‌آوری و تأمین منابع علمی مورد نیاز به عهده این بخش می‌باشد.
اکنون با پیدایش رایانه، کتابخانه‌ها دستخوش تغییراتی شگرف گردیده و متحول شده‌اند و هر روز این تغییرات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. بدین سان چشم انداز روشنی از کتابخانه‌ها پیش روی می‌باشد که در آینده نزدیک به مراکز تولید اطلاعات تبدیل خواهند شد.
هم اکنون کتابخانه دانشگاه با فضایی زیبا و مناسب جهت استفاده دانشجویان در بخش‌های امانت‌دهی کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران مشغول به فعالیت می‌باشد. وجود کتابخانه در بستر واحد Uni-KAR یک مزیت غیرقابل انکار‌ می‌باشد. همکاری این دو واحد در کنار هم منجر به ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین دانشجویان و حتی اساتید می‌شود. با وجود تقریباً ۱۲۰۰۰ جلد کتاب و سعی در به‌روزرسانی و ثبت دیجیتال کتا‌ب‌ها، امکان استفاده دانشجویان و اساتید از کتب و مجلات کتابخانه به سهولت اتفاق می‌افتد. در حال حاضر با تغییر مخزن کتابخانه از مخزن بسته به صورت مخزن باز سعی در اعتماد سازی بین دانشجویان و مسئولین می‌باشد که با این اتفاق پویایی فضا به مراتب بیشتر شده است.

امکانات

خدمات ویژه

  • اجرای امانت بین کتابخانه ای در سطح کشور

  • کمک به برنامه‌ریزی‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه

  • طراحی و بهبود آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و روش‌های اداره

  • گردآوری مجموعه‌ای غنی از منابع اطلاعاتی علمی – تخصصی و مرجع

  • گردآوری متون اعم از کتب چاپی فارسی و غیر فارسی، نشریات ادواری و غیره

  • تدوین خط مشی و آیین نامه­ های لازم در ارتباط با خدمات و فعالیت­­های کتابخانه و واحد Uni-KAR

  • ارائه خدمات اطلاع رسانی مرجع و رايانه ­ای به كليه مراجعان اعم از اساتيد، دانشجويان، کارکنان و ساير مراجعان خارج از دانشگاه

  • بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات، افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات

اینجا آموزش عالی است.

مدیر

فرشته صادقیه

  • کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشگاه یزد

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۵۳)

کارشناس

کارشناس

مونا رزاقی

  • کارشناسی تکنولوژی و طراحی دوخت

  • m.razaghi@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۵۵)

سمیرا سامعی

  • کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی

  • s.samei@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۵۳)

برنامه‌های ویژه

برگزاری نمایشگاه کتابهای دست دوم

این نمایشگاه با هدف فروش کتاب دسته دوم طی سالهای 93 و 95 در لابی دانشگاه برگزار شد و دانشجویان ضمن فروش کتاب های خود در این نمایشگاه توانستند کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

تدارک بازدید کارکنان در روز کتاب و کتابخوانی

طی برنامه ریزی انجام شده به مناسبت فراررسیدن روز کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۹۷ بازدید هیئت رئیسه و کارکنان از مخزن کتابخانه تدارک دیده شد که با استقبال خوب آنها مواجه گردید.

تدارک بازدید دانش آموزان مدرسه جوادالائمه

برای آشنایی بیشتر دانش‏ آموزان مدرسه جوادالائمه با مجموعه دانشگاه امام جواد(ع) و همچنین اطلاع از چگونگی ثبت نام در کتابخانه هر ساله بازدیدهای دانش آموزی برگزار می گردد.

تقدیر از گروه آموزشی روانشناسی

با توجه به استقبال بسیار خوب دانشجویان و اساتید گروه روانشناسی از کتابهای کتابخانه، در روز کتاب و کتابخوانی سال ۱۳۹۸ از مدیر و کارشناس این گروه آموزشی با اهدای کتابهای نفیس تقدیر بعمل آمد.

0
پایان‌نامه‌های نرم‌افزاری
0
ادبیات
0
کامپیوتر
0
عمومی
0
حسابداری و مدیریت
0
تاریخ
0
اقتصاد
0
روانشناسی
0
معماری
0
علوم و فنون
0
زبان
0
تست
0
مرجع
0
طراحی و دوخت
0
مجلات تخصصی

سؤالات رایج

ساعت کاری کتابخانه متناسب با ساعت کاری دانشگاه تعیین میگردد. در ایام شیوع ویروس کرونا از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰ و در سایر ایام از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ میباشد.

برای دانشجویان دانشگاه امام جواد(ع) تنها به کارت دانشجویی و فیش پرداختی 5000 تومان برای عضویت 6 ماه نیاز است.
از مهرماه سال 1400 به صورت خودکار با ثبت دانشجویان جدید عضویت در کتابخانه نیز برای هر دانشجو صورت می‏گیرد. برای افراد خارج از دانشگاه اگر از مجموعه جوادالائمه باشند نیاز به معرفی نامه و یک قطعه عکس و فیش پرداختی 10000 تومان می‏باشد. همچنین عضویت به صورت آزاد نیاز به معرفی نامه و یک قطعه عکس و فیش پرداختی 15000 تومان هست.

برای دانشجویان کارشناسی 2 کتاب و کارشناسی ارشد 3 کتاب می‏توان امانت گرفت.

برای هر دوره کتاب 2 هفته امکان امانت می‏باشد که می‏تواند یک هفته با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری تمدید گردد.

یک هفته تمدید برای هر دوره امانت امکان‏پذیر می‏باشد و اگر کتاب مورد نظر رزرو نشده باشد امکان امانت مجدد نیز می ‏باشد. برای هر روز دیرکرد به ازای هر جلد کتاب 500 تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

تحویل پایان نامه‏ های کارشناسی بسته به رشته مورد نظر متفاوت می‏باشد و باید با گروه مربوطه هماهنگ گردد. می‏تواند به صورت CD و یا صحافی شده و یا حتی شیت‏های لمینت شده به کتابخانه تحویل داده شود.

تحویل پایان‏ نامه ‏های کارشناسی ارشد به صورت یک نسخه صحافی شده و دو عدد CD حاوی فایل Word و PDF انجام میگردد.

با ارائه درخواست و عنوان مقاله علمی از سایت‏های Civilika و MagIran، مقالات مدنظر توسط مسئولان کتابخانه دانلود شده و در اختیار فرد متقاضی قرار می گیرد.