معرفی
مدیریت اطلاعات کارکنان شامل جمعآوری، نگهداری، به روزرسانی و استفاده از مجموعه ای منسجم از اطلاعات مرتبط با کارمندان و اعضای هیئت علمی، از جمله رسالتهای مهم کارگزینی در هر سازمانی است. بعلاوه میتوان مجموعه عملیات مربوط به استخدام، بکارگماری، ارتقاء شغلی و تعیین میزان دستمزد را به عنوان تعریفی مختصر (و نه کامل) از کارگزینی دانست. کارگزینی دارای عناوین مختلف در سازمان ها و در تاریخچه تأسیس سازمان ها در کشور از جمله مدیریت امور کارکنان، مدیریت امور پرسنلی، مدیریت منابع انسانی، اداره امور استخدامی، مدیریت سرمایه انسانی و … است.
فرآیندهای واحد کارگزینی شامل فرآیند قراردادها، تعریف ضریب حقوق و حق مدیریت، حضور و غیاب و صدور گواهی کار، بایگانی در پرونده، بایگانی کارگزینی، انتقال توسط واحدها، صدور حکم، بکارگیری کارمند، مرخصیها، ترک کار و تسویه کارمندان است.
منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه، موتور محرکه توسعه است. مروری بر گذشته دانشگاه امام جواد(ع) یزد گویای این است که این دانشگاه به واسطه برخورداری از سرمایههای انسانی و معنوی ارزشمند توانسته است نقش بسزایی در آموزش عالی استان یزد ایفا نموده و با پرورش دانشآموختگانی مؤثر، در مسیر توسعه با سایر نهادهای آموزشی استان یزد همکاری ارزندهای داشته باشد.
ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پژوهش یکی از مهمترین سیاستهای دانـشگاه امام جواد(ع) است که چگونگی انجام امور استخدامی اعضای هیئتعلمی، برای پیشبرد این سیاست یکی از گامهای مهم و اساسی محسوب میشود. از واحدهای تأثیرگذار در مدیریت امور اداری که مسئولیت انجام و پیگیری امور اداری اعضای هیئتعلمی را برعهده دارد کارگزینی هیئتعلمی میباشد.
همزمان با آغاز به کار دانشگاه امام جواد(ع) در سال ۱۳۸۴، فرایند جذب اعضای هیئتعلمی مرتبط با رشتههای تحصیلی دانشگاه آغاز گردید و این فرایند تا امروز با جذب بیش از ۳۰ نفر عضو هیئتعلمی به صورت تماموقت و پارهوقت، ادامه دارد.
مدیر کارگزینی کارکنان
مریم فداکار
مدیر کارگزینی اعضای هیئت علمی
لیلا توانگر
اینجا آموزش عالی است.
پیوستها