اطلاعیه ثبتنام غیرحضوری مقطع کارشناسی ارشد
۱- ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی)
۲- تحویل مدارک به صورت حضوری
۳- ارسال مدارک به صورت پستی
لذا خواهشمند است کلیه پذیرفتهشدگان بعد از تکمیل پذیرش اینترنتی به صورت کامل برای تحویل مدارک به صورت حضوری مراجعه یا مدارک ثبتنامی را پست نمایند. بدیهی است قطعی شدن ثبتنام هر دانشجو، بعد از انجام پذیرش غیرحضوری و تحویل یا ارسال پستی مدارک میباشد.
مراحل ثبت نام اینترنتی
- مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، سیستم گلستان به آدرس golestan.iju.ir (ورود به سیستم گلستان به وسیله Internet Explorer نسخه ۱۰ به بالا)
- شناسه کاربری و رمز ورود به سیستم گلستان: برای ورود به سیستم گلستان، شناسه کاربری شماره داوطلبی میباشد که U001 به ابتدای آن اضافه شده است. مثلا برای شماره داوطلبی ۲۳۴۵۶۷ شناسه کاربری U001234567 و گذر واژه کد ملی میباشد.
- انجام مراحل ثبتنام غیرحضوری به طور کامل بر اساس فایل راهنما
- بارگذاری مدارک و فرمها
- مدارک لازم جهت بارگذاری: مدارکی که لازم است پذیرفتهشدگان گرامی اسکن نمایند تا در مراحل ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری شود عبارتند از:
الف- روی کارت ملی
ب- پشت کارت ملی
ج- کلیه صفحات شناسنامه
د- عکس ۳ در ۴ با پسوند .jpg و حداقل اندازه ۲۰۰ پیکسل عرض و ۳۰۰ پیکسل ارتفاع که بعد از حذف کردن حاشیههای اضافی تصویر تهیه شده باشد. پوشش مناسب و زمینه سفید برای عکس الزامی میباشد.
ه-کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نظام وظیفه برای پذیرفتهشدگان فاقد معافیت تحصیلی
و- اسکن اصل یا گواهی موقت مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن (در صورت آماده نبودن فرم شماره ۲ اسکن شود)
ز- اسکن اصل یا گواهی موقت کاردانی برای دارندگان مدرک کاردانی (فارغالتحصیلان کارشناسی ناپیوسته)
ح- آن دسته از پذیرفتهشدگانی که به هنگام انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بودهاند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ فارغالتحصیل شده اند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۷۸ دفترچه راهنمای (شماره ۱) یا ۵۱۲ دفترچه راهنمای (شماره ۲) این آزمون که توسط دانشگاه محل فارغالتحصیلی دوره کارشناسی در فرم مذکور درج و قبلاً به تائید مسئول ذیربط رسیده است را زمان ثبتنام ارائه نمایند. (فرم شماره ۱)
ط- فرم اطلاعات پایه تکمیل شده (فرم اطلاعات پایه)
ی- پرداخت شهریه علیالحساب به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ تومان به صورت الکترونیکی
لازم است اندازه هر فایل اسکن شده حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت با فرمت .jpg و کیفیت بسیار خوب باشد و اصل آنها در زمان مراجعه برای ثبتنام حضوری ارائه یا به دانشگاه ارسال گردد. بعد از تکمیل مشخصات و پرداخت الکترونیکی شهریه و اتمام کلیه مراحل گواهی پذیرش غیرحضوری و فرم مشخصات را از سیستم گلستان پرینت نمایند.
تحویل مدارک
با توجه به اینکه اصل مدارک برای پذیرش نهایی ضروری میباشد، بعد از اتمام ثبتنام غیرحضوری لازم است مدارک لازم به دانشگاه تحویل داده شود که با توجه به شیوع کرونا توصیه میشود حتیالامکان مدارک را آماده نموده و به صورت پستی به دانشگاه به آدرس یزد، صفاییه، خیابان جوادالائمه، مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) کد پستی ۸۹۱۵۸۷۳۷۶۴ ارسال نمایند (لطفا بر روی پاکتهای ارسالی شماره دانشجویی و کد ملی با خط درشت و خوانا درج شود) یا از تاریخ ۳ الی ۵ آبان ماه در ساعت اداری به دانشگاه مراجعه نمایند.
برای مشاهده برنامه هفتگی بعد از انتخاب واحد توسط دانشگاه، از گزارش ۸۸ سیستم گلستان استفاده نمایید.
۱- مدرک کارشناسی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد. (تاریخ فارغالتحصیلی باید حداکثر تا ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ باشد.
- پذیرفتهشدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) نمیباشند، لازم است اصل گواهی تائید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی (لیسانس) که معدل در آن درج شده باشد را ارائه نمایند. (فرم شماره ۲)
- آن دسته از پذیرفتهشدگانی که به هنگام انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بودهاند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ فارغالتحصیل شدهاند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۷۸ دفترچه راهنمای (شماره ۱) یا ۵۱۲ دفترچه راهنمای (شماره ۲) این آزمون که توسط دانشگاه محل فارغالتحصیلی دوره کارشناسی در فرم مذکور درج و قبلاً به تائید مسئول ذیربط رسیده است را زمان ثبتنام ارائه نمایند. (فرم شماره ۱)
- فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوسته لازم است اصل و کپی گواهی موقت دوره کاردانی را نیز ارائه نمایند.
- پذیرفتهشدگانی که با ارائه دانشنامه دوره کاردانی و کارشناسی مراجعه مینمایند لازم است گواهی معدل دوره کاردانی و کارشناسی را به همراه داشته باشند.
۲- اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمام صفحات
۳- اصل کارت ملی به همراه دو برگ کپی (پشت و رو)
۴- ۳ قطعه عکس ۴*۳
۵- مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را برای برادران مشخص نماید.
۶- فیش شهریه علیالحساب ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال (به شماره حساب ۲۰۷۲۲۱۴۴۶۶ بانک تجارت شعبه میدان اطلسی صفاییه یزد) قابل پرداخت با کارتهای عضو شتاب در امور مالی دانشگاه به صورت حضوری و مابقی شهریه به صورت چک
۷- اصل گواهی تائید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی (لیسانس) برای آن دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد آئیننامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان، مصوب ۱۳۹۳/۰۴/۲۵ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با امتیاز رتبه اول پذیرفته شدهاند. (فرم رتبه برتر)
توجه:
- از آنجا که کلیه مدارک تا زمان فارغالتحصیلی در پرونده دانشجو بایگانی میشود لازم است دانشجویان عزیز در صورت لزوم نسبت به تهیه کپی، اسکن ویا برابر اصل نمودن مدارک اقدام نمایند.
- پیگیری ارسال تائیدیه تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی به عهده دانشجویان عزیز میباشد لذا لازم است دانشجویان در دی ماه ۱۴۰۰ (از طریق گزارش ۸۴ سیستم گلستان) از دریافت تائیدیه تحصیلی خود اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است در صورت عدم وصول تائیدیه تحصیلی و ریز نمرات از ثبتنام دانشجو در نیمسال دوم ممانعت به عمل میآید.
- خواهشمند است با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از تجمع بیش از حد، کلیه مدارک را طبق اطلاعیه آماده و کپی گرفته و فرمها را تکمیل نمایید.
- پذیرفتهشدگان مرد که در حین خدمت سربازی هستند برای دریافت نامه ترخیص از خدمت به آموزش دانشگاه مراجعه نمایند.
- جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره کارشناسان اداره آموزش به شماره تلفن ۳-۳۸۲۸۱۲۰۰ ۰۳۵ و داخلی ۲۳۰ الی ۲۳۳ تماس حاصل فرمایید.
پیوستها: