اطلاعیه ثبت‌نام غیرحضوری مقطع کارشناسی

ضمن تبریک به كليه پذيرفته‌شدگان با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به اطلاع می‌رساند كه ثبت‌نام اين دانشگاه در دو مرحله انجام می‌گیرد:
۱- ثبت‌نام غیرحضوری (اینترنتی)
۲- ارسال مدارک به صورت پستی یا تحویل مدارک به صورت حضوری
لذا خواهشمند است کلیه پذیرفته‌شدگان بعد از تکمیل پذیرش اینترنتی به صورت کامل برای تحویل مدارک به صورت حضوری مراجعه نموده یا مدارک ثبت‌نامی را پست نمایند. قطعی شدن ثبت‌نام هر دانشجو بعد از انجام پذیرش غیرحضوری و تحویل یا ارسال پستی مدارک می‌باشد.

مراحل ثبت‌نام اینترنتی
• مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، سیستم گلستان به آدرس golestan.iju.ir (ورود به سیستم گلستان به وسیله Internet Explorer نسخه۱۰ به بالا)
• شناسه کاربری و رمز ورود به سیستم گلستان
برای ورود به سیستم گلستان، شناسه کاربری کد ملی می‌باشد که U001 به ابتدای آن اضافه شده است. مثلا برای کد ملی ۱۲۳۴۵۶۷۸۹، شناسه کاربری U001123456789 و گذر واژه ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ است.
• انجام مراحل ثبت‌نام غیرحضوری به طور کامل بر اساس فایل راهنما (فایل راهنما در انتهای اطلاعیه وجود دارد)
• بارگذاری مدارک و فرمها

مدارک لازم جهت بارگذاری
مدارکی که لازم است پذیرفته‌شدگان گرامی اسکن نمایند تا در مراحل ثبت‌نام غیرحضوری (اینترنتی) بارگذاری شود عبارتند از:
الف – روی کارت ملی
ب- پشت کارت ملی
ج- کلیه صفحات شناسنامه
د- عکس ۳ در ۴ با پسوند .jpg و حداقل اندازه ۲۰۰ پیکسل عرض و ۳۰۰ پیکسل ارتفاع (با پوشش مناسب و زمینه سفید) که بعد از حذف کردن حاشیه‌های اضافی تصویر، تهیه شده باشد.
ه- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نظام وظیفه برای پذیرفته‌شدگان فاقد معافیت تحصیلی
و- اسکن اصل یا گواهی موقت مدرک دیپلم و ریز نمرات آن
ز- اسکن اصل یا گواهی موقت مدرک پیش‌دانشگاهی برای دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی و ریز نمرات آن
ح- فرم اطلاعات پایه تکمیل شده (فرم مربوطه در انتهای اطلاعیه وجود دارد)
ط- پرداخت شهریه علی‌الحساب به مبلغ ۷۰۰۰۰۰ تومان به صورت الکترونیکی
نکات مهم

  • لازم است اندازه هر فایل حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت با فرمت .jpg و کیفیت بسیار خوب باشد و اصل آنها در زمان مراجعه برای ثبت‌نام حضوری ارائه یا به دانشگاه ارسال گردد.
  • دانشجویان میبایست  بعد از تکمیل مشخصات و پرداخت الکترونیکی شهریه و اتمام کلیه مراحل، گواهی پذیرش غیرحضوری و فرم مشخصات را از سیستم گلستان پرینت نمایند.
  • انجام مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی آخرین مدرک، الزامی می‌باشد و از طریق سامانه emt.medu.ir انجام می‌شود.
  • دانشجویان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق سامانه https://services.epolice.ir نسبت به انجام مراحل معافیت تحصیلی اقدام نمایند. (فایل راهنما در انتهای اطلاعیه وجود دارد). همچنین امکان صدور معافیت تحصیلی هنگام تحویل مدارک و با گرفتن نامه از دانشگاه و مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ نیز وجود دارد.

تحویل مدارک
با توجه به اینکه اصل مدارک برای پذیرش نهایی ضروری می‌باشد، بعد از اتمام ثبت‌نام غیرحضوری لازم است مدارک لازم به دانشگاه تحویل داده شود که با توجه به شیوع کرونا توصیه می‌شود حتی‌الامکان مدارک را آماده نموده و به صورت پستی به دانشگاه به آدرس یزد، صفاییه، بلوار شهیدان اشرف، خیابان جوادالائمه، مؤسسه آموزش عالی امام جواد(ع) کد پستی ۸۹۱۵۸۷۳۷۶۳ (لطفا بر روی پاکتهای ارسالی شماره دانشجویی و کد ملی با خط درشت و خوانا درج شود) ارسال نمایند یا در ساعت اداری به دانشگاه مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی
۱- اصل و کپی مدرک دیپلم
۲- ریز نمرات کلی گذرانده دبیرستان
۳- اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن ویژه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی
۴- تصویر پشت و روی کارت ملی ۲ عدد
۵- تصور تمام صفحات شناسنامه ۲ عدد
۶- مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را برای برادران مشخص نماید
۷- فرم اطلاعات پایه تکمیل شده
۸- ۳ عدد عکس ۳ در ۴ دارای زمینه سفید
۹- دریافت کد رهگیری تائیدیه تحصیلی آخرین مدرک (قابل دریافت از طریق سایت emt.medu.ir)
نکات مهم

  • از آنجا که مدارک تا پایان تحصیل در پرونده دانشجو باقی می‌ماند خواهشمند است از آنها کپی برابر اصل تهیه نمایید.
  • بعد از دریافت مدارک توسط دانشگاه و قطعی شدن ثبت‌نام شناسه کاربری برای ورود به سیستم گلستان شماره دانشجویی و گذرواژه کد ملی می‌باشد.
  • برای مشاهده برنامه هفتگی بعد از انتخاب واحد توسط دانشگاه، از گزارش ۸۸ سیستم گلستان استفاده نمایید.

فایل‌های پیوست
راهنمای ثبت‌نام غیرحضوری
فرم اطلاعات پایه
راهنمای دریافت معافیت تحصیلی