معرفی

واحد آموزش از سال 1384 همزمان با تأسیس دانشگاه، شروع به کار نموده است. حوزه آموزش شامل واحدهای پذیرش و نظام وظیفه، خدمات آموزشی و امور فارغ التحصیلان می باشد.
مدیریت آموزش دانشگاه از زمان شروع به کار تاکنون همواره سعی دارد تا به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن امور مربوط به دانشجویان را انجام دهد. با توجه به تنوع فعالیتهای تحت نظارت این واحد در ادامه به برخی از اموری که توسط واحد آموزشی نظارت و انجام می شود اشاره خواهد شد.
برنامه‌ریزی امور آموزشی طبق آیین‌نامه‌های وزارت علوم و سازمان سنجش و ارائه تقویم آموزشی هر نیمسال، امور مربوط به پذیرش و ثبت نام دانشجویان اعم از حضوری و غیرحضوری، امور مربوط به صدور و ابطال معافیت تحصیلی دانشجویان پسر، نظارت بر اجرای آیین نامه های آموزشی، امور مربوط به انتقالی و مهمانی و کمیسیون موارد خاص از جمله اموری است که در واحد آموزش انجام می شود.
بعد از ارسال پرونده دانش آموختگی از گروه های آموزشی، امور مربوط به فارغ التحصیلی و صدور گواهی معدل، گواهی رتبه، گواهی موقت، دانشنامه، ریز نمرات و ارسال پستی مدارک تحصیلی از دیگر اموری است که در این حوزه انجام می گیرد.
در ضمن امور مربوطه به آماده سازی های سیستم گلستان برای انتخاب واحد مقدماتی، ارزشیابی، انتخاب واحد، حذف و اضافه، مرخصی تحصیلی و معرفی به استاد و … در این واحد انجام میگیرد.

خدمات ویژه

  • پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان جدید، دریافت فیزیکی مدارک و تشکیل پرونده، صدورکارت دانشجویی موقت

  • صدور معافیت تحصیلی دانشجویان پسر

  • صدور احکام کمیسیون موارد خاص برای دانشجویان اتمام سنوات و اخراج مشروطی

  • تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پسر در صورت اتمام سنوات

  • بررسی مشکلات آموزشی دانشجویان در طول تحصیل از طریق سیستم پیشخوان گلستان

  • برنامه ریزی امور آموزشی و صدور اطلاعیه های آموزشی در طول ترم

  • امور مربوط به انتقالی و مهمانی دانشجویان

  • بررسی پرونده های کسری مدارک و اعلام به دانشجو

  • امور مربوط به دانشجویان استعدادهای درخشان برای پذیرش بدون آزمون مقاطع بالاتر

  • بررسی پرونده های فارغ التحصیلی

  • ثبت پرونده های فارغ التحصیلی در سامانه سجاد وزارت علوم به منظور تأیید و دریافت بارکد صحت

  • ابطال معافیت تحصیلی مشمولان فارغ‌التحصیل، انصرافی و اخراجی

  • صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات

  • صدور دانشنامه و ریز نمرات فارغ التحصیلان

  • ارسال مدارک دانش آموختگی به دانشجویان

  • صدور و ارسال تأییدیه های تحصیلی و ریزنمرات درخواستی از دانشگاه ها و ارگان ها

  • معرفی فارغ‌التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی به سازمان سنجش آموزش کشور

  • تأیید مدارک متقاضیان ترجمه مدرک تحصیلی در سامانه سجاد وزارت علوم

اینجا آموزش عالی است.

سرپرست آموزش

اقدس السادات حسینی

  • کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

  • a.hoseini@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۳۳)

کارشناس تحصیلات تکمیلی

کارشناس

منیژه صحاف

  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

  • m.sahaf@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی 286)

مرجان موسوی

  • کارشناسی ارشد کارآفرینی

  • mousavi@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۳۰)

کارشناس

کارشناس

فائزه فقیه خراسانی

  • کارشناسی ارشد طراحی لباس

  • ۰۳۵۳143 (داخلی ۲۳۱)

وحیده السادات هاشمی پور

  • کارشناسی مدیریت فرهنگی

  • vs.hashemi@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۳۲)

13

کارشناسی ارشد

19

کارشناسی پیوسته

10

کارشناسی ناپیوسته

6

کاردانی

اطلاعیه ها و اخبار

۲۳۲۳ اسفند, ۱۴۰۲

مدارک مورد نياز جهت ثبت نام کارشناسی (تکمیل ظرفیت ورودی بهمن ۱۴۰۲)

دسته بندی: واحد آموزش, واحد آموزش, واحد آموزش|بدون دیدگاه

مدارک مورد نياز جهت ثبت نام کارشناسی (تکمیل ظرفیت ورودی بهمن ۱۴۰۲) • اصل و کپی مدرک دیپلم • ریز نمرات کلی [...]

سؤالات رایج

بازیابی نام کاربری و رمز ورود دانشجویان در سیستم گلستان به روشهای زیر انجام میگیرد:
1- تنظیمات بازیابی کلمه عبور هنگام ورود به سیستم گلستان (در این صورت میبایست قبلاً شماره موبایل خود را در سیستم تأیید کرده باشید)
2- تماس با کارشناسان گروه و اعلام مشخصات دقیق
3- مراجعه به کارشناس گروه با ارائه کارت دانشجویی

با راه اندازي سيستم پيشخوان خدمت از اين به بعد كليه درخواستهای دانشجويان از طريق اين سيستم انجام ميگيرد. لذا لازم است دانشجويان براي ثبت درخواست، پس از ورود به سامانه گلستان از مسير پيشخوان خدمت – شخصی – درخواست بررسی و حل مشكلات آموزشی، درخواست جديد خود را ثبت نمايند. حتماً بايد در يكي از درخواستهای اول تا چهارم شرح درخواست را ثبت نموده و بعد اعمال تغييرات را زده و بعد گزينه بازگشت انتخاب شود. در اينجا درخواست ثبت شده قابل مشاهده ميباشد كه بايد توسط دانشجو ارسال شود. به عبارتی لازم است دانشجو پس از انجام مراحل فوق، گزينه ارسال را از جدول انتخاب نموده تا به دست كارشناس مربوطه برسد. قابل ذكر است در هر مرحله درخواست توسط دانشجو قابل مشاهده ميباشد و قبل از ارسال هم قابل ويرايش يا حذف است.
لازم بذكر است دانشجويان بعد از ارسال درخواست ميتوانند از طريق همين پردازش و گزينه درخواست مشكلات آموزشی از منوی شخصی مراحل انجام كار خود را مشاهده نمايند.

بر اساس آیین نامه آموزشی مدت مجاز تحصیل برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد 4 نیمسال و برای مقطع کارشناسی 8 نیمسال است. تصمیم‌گیری در خصوص امکان ادامه تحصیل دانشجو پس از مدت مجاز، بر عهده شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص دانشگاه می‌باشد که در صورت درخواست دانشجو، آن ‌را بررسی نموده و اعلام رأی می‌نماید.
نکته مهم: دانشجویان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند باید بعد از دریافت رأی موافقت کمیسیون از نظام وظیفه نیز مجوز ادامه تحصیل دریافت نموده و به آموزش تحویل نمایند.

دانشجویان کاردانی و کارشناسی در هر نیمسال لازم است حداقل 12 واحد و حداکثر 20 واحد درسی اخذ نماید. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد لازم است در هر نیمسال حداقل 8 واحد و حداکثر 14 واحد آموزشی اخذ نمایند.
تبصره 1: چنانچه معدل دانشجو در یک نیمسال حداقل 17 باشد می تواند با موافقت گروه آموزشی در نیمسال بعدی تا 24 واحد اخذ نماید.
تبصره 2: چنانچه دانشجو برای فارغ التحصیلی حداکثر 24 واحد داشته باشد، بشرطی که میانگین کل معدل وی بالای 10 باشد می تواند، 24 واحد اخذ نماید.

بر اساس ماده 8 آیین نامه آموزشی چنانچه دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی برای دانش آموختگی فقط دو درس نظری داشته باشد می تواند با تائید گروه آموزشی آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند.
نکته: ترم معرفی به استاد جزء سنوات تحصیلی دانشجو به حساب نمی آید.

بر اساس ماده 19 آیین نامه آموزشی چنانچه میانگین نمرات دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی کمتر از 12 باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می‌گردد و در نیمسال بعدی می‌تواند حداکثر 14 واحد درسی اخذ نماید.
چنانچه میانگین نمرات دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد کمتر از 14 باشد در آن نیمسال مشروط تلقی می‌گردد.
تبصره: چنانچه دانشجویی در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد در دو نیمسال و در دوره کارشناسی در 3 ترم مشروط شود از ادامه تحصیل محروم می‌شود.

دانشجویان کاردانی و کارشناسی می‌توانند تا پایان نیمسال تحصیلی و دقیقاً در زمان مشخص و اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه، اقدام به حذف اضطراری تنها یک درس غیرعملی خود کنند. البته در صورتی که واحدهای باقی‌مانده دانشجو از ۱۲ واحد کمتر نشود می تواند از حذف اضطراری استفاده کند.
حذف اضطراری در سیستم گلستان از مسیر ثبت نام – حذف اضطراری – حذف اضطرای انجام می‌گیرد.

دانشجو می تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید.
مدت مجاز مرخصی زایمان دو نیمسال و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

بر اساس ماده 17 آیین نامه آموزشی، حضور در تمامی جلسات درس در دوره های حضوری الزامی است.
تبصره 1: چنانچه دانشجویی در درسی بیش از 16/3 جلسات غیبت داشته باشد، چنانچه غیبت غیر موجه باشد نمره آن درس صفر و چنانچه غیبت موجه باشد، آن درس حذف می شود.

بر اساس ماده 29 آیین نامه آموزشی ملاک دانش آموختگی برای دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته داشتن میانگین کل حداقل 12 در پایان دوره است.
چنانچه میانگین کل دانشجویی پس از گذراندن تمام واحد های درسی آن دوره کمتر از 12 باشد تنها یک نیمسال با رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی به وی فرصت داده می شود تا با اخذ مجدد 20 واحد از درسهایی که با نمره کمتر از 12 گذرانده است، معدل خود را به 12 واحد برساند و مدرک دریافت نماید در غیر این صورت از تحصیل محروم می شود.

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان، قسمت درخواست، تقاضای صدور گواهی اشتغال به تحصیل برای ارائه به هر سازمان یا مکان خاص را نمایند. ضمناً امکان درخواست نگارش شماره معافیت تحصیلی برای دانشجویان پسر و همچنین معدل ترم و کل، تعداد واحد گذرانده و رتبه در بین دانشجویان هم ورودی نیز در قسمت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل وجود دارد که لازم است در محل مربوطه در فرم درخواست توسط دانشجو نوشته شود. گواهی اشتغال به تحصیل، در روز های یکشنبه و سه شنبه پس از ثبت درخواست در سامانه آموزشی گلستان آماده چاپ بوده و با مراجعه به کارشناس گروه آموزشی قابل چاپ خواهد بود. گواهی صادر شده باید حتما ممهور به مهر اداره آموزش باشد تا اعتبار لازم را داشته باشد.

حداقل نمره قبولی در هر درس، نمره ۱۰ است. دانشجوی ورودی سال ۱۳۹۳ و بعد از آن که در هر نیم‌سال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیم‌سال‌های بعدی، آن درس یا دروس را با حداقل نمره قبولی (نمره ۱۰) بگذراند، نمره یا تمام نمرات مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو فقط ثبت می‌شود و باقی می‌ماند اما این نمرات در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر شده و صرفاً آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.
نکته: بی اثر شدن نمرات کمتر از ۱۰ دانشجویان ورودی ۱۳۹۳ و بعد از آن اگر چه معدل کل دانشجو را بالا خواهد برد ولی به هیچ وجه باعث تغییر وضعیت مشروطی ایشان در نیم‌سال‌های قبلی نمی‌شود.
توجه: نمرات ۰.۲۵ مربوط به حکم کمیته انضباطی برای تقلب دانشجو، به هیچ وجه بی اثر نمی‌شود.

تمامی دانشجویان موظف می‌باشند تا در آغاز هر نیم‌سال با انتخاب واحد مطابق مقررات آموزشی دانشگاه، ثبت‌نام خود را در آن نیم‌سال قطعی نمایند. عدم انتخاب واحد در یک نیم‌سال به معنی انصراف از تحصیل دانشجو است. دانشجو در اولین فرصتی که متوجه عدم انتخاب واحد خود شد باید به اداره‌ی آموزش دانشکده خود مراجعه نماید تا در صورت امکان با تأخیر، اجازه‌ انتخاب واحد به وی داده شده و یا برای وی مرخصی تحصیلی در نیم‌سال مربوطه صادر شود. بدیهی است که نیم‌سال مرخصی جزو سنوات مجاز تحصیل دانشجو محاسبه می‌شود.

انتخاب واحد مقدماتی در هر نیمسال برای نیمسال بعدی انجام می شود به منزله انتخاب واحد اصلی نمی باشد. ولی یکی از شروط لازم برای انتخاب واحد اصلی می باشد و لازم است دانشجویان در هر ترم آن را انجام دهند تا گروه‌های آموزشی بر اساس آن برنامه ریزی ترم بعد را بر اساس دروسی که دانشجویان متقاضی هستند انجام دهند .