معرفی

واحد فرهنگی از سال 1388 بصورت مستقل زیر نظر حوزه ریاست و در سه بخش فرهنگی، دانشجویی و مشاوره در دانشگاه شروع به فعالیت نمود. هر بخش با توجه به شرح وظایفی که مشخص شده است به فعالیت مشغول می‌باشد. همچنین سایر برنامه‌های فوق برنامه از جمله برخی از امور مربوط به تربیت بدنی و فوق برنامه ویژه دانشجویان مانند مسابقات فوتسال و والیبال، برگزاری دوره‌های استعدادیابی برای تیم‌های دانشگاه و همکاران نیز انجام می‌شود. همچنین ثبت فعالیت‌ها در درگاه فرهنگی وزارت متبوع که شامل کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، کارگاه‌های آموزشی غیردرسی، نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و … می‌باشد نیز توسط این واحد انجام می‌گردد.

حوزه‌ فعالیت

خدمات ویژه

  • پرداخت وام شهریه به دانشجویان متقاضی در هر ترم

  • برگزاری اردوهای تفریحی، سیاحتی، زیارتی در بازه های مختلف زمانی

  • همکاری و حمایت (در قالب تأسیس کانون) از دانشجویانی که قصد فعالیت در کانون های هنری، ورزشی و فرهنگی را دارند

  • ارائه غذا با کیفیت و قیمت مناسب نسبت به سایر دانشگاه ها، به همراه منوی ویژه غذایی (چلو وزیری، اکبر جوجه، چلو ماهی قزل آلا و …) با قیمت مصوب

  • ساخت خوابگاه و ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان دختر در داخل دانشگاه و معرفی دانشجویان پسر به خوابگاه های خودگران و استاندارد در نزدکترین محل به دانشگاه

سامانه‌های مرتبط

اتوماسیون تغذیه

صندوق رفاه دانشجویان

پورتال دانشجویی صندوق رفاه

اینجا آموزش عالی است.

مشاور فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی گرجی

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی 258)

مدیر دانشجویی

مجتبی حجتی

  • کارشناسی علوم قرآنی از مرکز جوادالائمه(ع)

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی 292)

کارشناس فرهنگی

مونا رزاقی

  • کارشناسی تکنولوژی و طراحی دوخت

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی 250)

  • m.razaghi@iju.ir

تشکل‌های دانشجویی

بسیج

از مهر 1389

برنامه­ های اردویی، بصیرتی، حلقه ­های صالحین در قالب کلاس­های کمک آموزشی و فوق برنامه و مشاوره، کرسی­ های آزاد اندیشی، مناظره، نشریه و… از جمله فعالیت­های بسیج می­باشد.

هیئت دانشجویی فاطمیون

از مهر 1389

برنامه های اردویی، بصیرتی، برپایی مراسم و جلسات مذهبی دانشجویی، تدارک سخنرانی های مناسبتی، زیارت گلزار شهدا و … توسط این هیئت برنامه ریزی می شود.

کانون قرآن عترت

از مهر ۱۳۹۰

برگزاری کلاسهای آموزش و تلاوت قرآن در سطح دانشگاه و خوابگاه، برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش های مختلف توسط این کانون برنامه ریزی و اجرا می شود.

کانون تفکر

از مهر ۱۳۹۰

برگزاری برنامه های فوق برنامه و طراحی و انتشار نشریه های دانشجویی کانون تفکر در زمینه‌های مختلف زیر نظر این کانون است.

کانون شعر ققنوس

از مهر ۱۳۹۰

این کانون برنامه های شب شعر، حافظ خوانی و سایر برنامه های حوزه شعر و ادب را به صورت مناسبتی برگزار میکند.

انجمن صنفی

از مهر ۱۳۹۷

برگزاری برنامه های فوق برنامه، پیگیری مشکلات صنفی دانشجویان در دانشگاه، خوابگاه و … از جمله فعالیت های این انجمن به عنوان فعال ترین گروه دانشجویی می باشد.

کانون موسیقی

از مهر ۱۳۹۱

برگزاری کلاس های آموزش موسیقی، شرکت در جشنواره های مختلف و هماهنگی جهت اجرای موسیقی در برنامه های مختلف و … از جمله فعالیت های این کانون است.

کانون تئاتر

از مهر ۱۳۹۱

برگزاری کلاس های آموزش تئاتر و بازیگری، شرکت در جشنواره های مختلف و هماهنگی جهت اجرای برنامه تئاتر در برنامه های مختلف و … از جمله فعالیت های این کانون است.

گروه پارس 7

از مهر ۱۳۹۱

تهیه و انتشار نشریه دانشجویی، نشریه صوتی آونگ برای اولین بار و اجرای سایر برنامه های مختلف از جمله فعالیت‌های این گروه است. فعالیت این گروه متوقف شده است.

گروه قاصدک

از مهر ۱۳۹۱

اجرای فوق برنامه های متنوع دانشجویی و انتشار نشریه با موضوعات مختلف از جمله فعالیت های این گروه است.

کانون فیلم و عکس

از مهر ۱۳۹۲

این کانون اقدام به برگزاری کلاس های آموزش عکاسی، برنامه های نقد فیلم و سایر برنامه های مرتبط می کند.

کانون ورزش و نشاط

از مهر ۱۳۹۷

برگزاری برنامه های ورزشی و مسابقات ورزشی، گزینش تیم های ورزشی دانشجویی جهت مسابقات استانی و … از جمله فعالیت های این کانون است.

برنامه‌های ویژه

سؤالات رایج

اردوها معمولاً بین دو ترم برگزار می­شود و زمان برگزاری آن نیز به صورت رسمی اعلام می­شود.

شرایط و مبلغ وام شهریه در هر سال تحصیلی با توجه به دستورالعمل های صندوق رفاه کشور متفاوت می باشد. اما به صورت کلی، غالباً حدود 60 درصد شهریه دانشجویان در هر ترم به وسیله وام تأمین می شود و دانشجویان متقاضی می توانند به امور دانشجویی مراجعه و تقاضای خود را ثبت نمایند.
در بخش پیوستها یک فایل حاوی تمام نکات مربوط به وام (از جمله سنوات وام، مبلغ، درصد، ضمانت، شرایط بازپرداخت و …) وجود دارد که هر سال برورسانی می گردد. لازم است دانشجویان کانالهای خبری و ارتباطی معتبر و رسمی مربوط به دانشگاه را نیز دنبال نمایند.

دانشجویان دختر می توانند از خوابگاه خواهران دانشگاه، واقع در سایت اصلی دانشگاه استفاده نمایند. لازم به ذکر است جهت رفاه حال دانشجویان هزینه اقامت خوابگاه بسیار اندک تعیین شده است که این هزینه هر ترم پس از تصویب نهایی اعلام می شود. اسامی دانشجویان پسر متقاضی نیز به خوابگاه های استاندارد حوالی دانشگاه معرفی می شود، که متناسب با خوابگاه معرفی شده هزینه ها متفاوت خواهد بود.

با استفاده از کارت دانشجویی، پس از شارژ مالی در سامانه تغذیه، دانشجویان می توانند غذا را نسبت به روزهای حضور در دانشگاه تا یک ماه رزرو کنند. همچنین امکان لغو رزرو انجام شده تا قبل از روز استفاده فراهم است.

هر دانشجو می تواند با مراجعه به امور فرهنگی دانشجویی به راحتی یک کانون یا انجمن تشکیل دهد و شروع به فعالیت نماید. البته باید توجه داشته باشد زمانی به عنوان کانون رسمی دانشجویی دانشگاه معرفی می شود که بیشترین فعالیت را در حوزه مرتبط با فعالیت خود به ثبت رسانیده باشد.