معرفی

مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه به استناد آئین­‌نامه تشکیل مراکز مشاوره دانشجویی وزارت علوم زیر نظر گروه روانشناسی از سال 95 فعالیت خود را با نام مرکز مشاوره مهر دانشگاه آغاز کرد. با اخذ مجوزهای لازم از سازمان بهزیستی استان از تیرماه 97 با نام مرکز مشاوره مهر دانشگاه وارد فاز جدیدی در خدمت­‌رسانی به جامعه دانشجویان، خانواده­‌ها و مراجعین مختلف در گستره استان یزد گردید.

این مرکز با ایجاد بخش­های تخصصی مختلف، در راستای شعار دانشگاه نسل سوم سعی در پربار نمودن دانش علمی و عملی دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی روانشناسی دانشگاه نموده است تا با تربیت روانشناسان کاربلدی که تجره عملی کسب کرده­اند، بتواند خدمت مؤثری را به جامعه ارائه دهد. از سوی دیگر با ایجاد دپارتمان­های تخصصی مشاوره و روانشناسی از جمله دپارتمان خانواده، بالینی، عمومی، تربیتی و تحصیلی و همچنین مراکز روانسنجی شامل نوروفیدبک و آزمایشگاه روانشناسی، بانک تست و فیلم­های آموزشی با استفاده از اساتید بنام علمی دانشگاه و شناخته شده در سطح کلینیکی، سعی در ارائه خدمات تخصصی شامل مشاوره­‌های روانشناختی، روانکاوی، روانسنجی، گروه درمانی و تشکیل سمینارهای عمومی و تخصصی دارد.

  • بلوار شهیدان اشرف – خیابان جوادالائمه(ع) – ساختمان مهر
  • 035-38287909

  • صبح: ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰

  • عصر: ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰

خدمات مرکز

مراکز داخلی

مرکز روانسنجی و نوروفیدبک

مرکز روانسنجی و نوروفیدبک

شامل پیشرفته­‌ترین دستگاه نوروفیدبک و سایر تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل دستگاه زمان­سنج واکنش پلاس، دستگاه ترسیم در آینه، دستگاه تضاد و پس تصویرها، دستگاه کوررنگی ایشی هارا، برج لندن و … می­باشد.

آزمایشگاه روانشناسی

آزمایشگاه روانشناسی

آزمایشگاه دربرگیرنده نرم­ افزارهای سنجش، بانک آزمون­های روانشناختی و مدیریتی و همچنین آرشیو فیلم­های روانشناسی بالغ بر 250 مورد با موضوعات تفکیکی و متنوع است.

مرکز تخصصی بازی درمانی

مرکز تخصصی بازی درمانی

در این اتاق کودک در محیطی امن زیرنظر درمانگرانی صبور و متخصص مورد توجه قرار گرفته و مشکلات احتمالی او تشخیص داده شده و به کودک و والدین در مسیر بهبود شرایط کمک میشود.

سالن سمینار و مشاوره گروهی

سالن سمینار و مشاوره گروهی

در این سالن کارگاه های تخصصی ویژه دانشجویان، کارگاه های عمومی و همچنین گروه درمانی های مختلف با امکانات آموزشی مناسب برگزار می شود.

اینجا آموزش عالی است.

مدیر

سمیه کهدویی

  • دکتری روانسنجی از دانشگاه علامه طباطبایی

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۷۶)

مسئول اجرایی

کارشناس

رویا آیت اللهی

  • کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

  • mehrcc@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۴۱)

سمیرا کرمی

  • کارشناسی ارشد مشاوره خانواده

  • s.karami@iju.ir

  • ۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳ (داخلی ۲۴۳)

دپارتمان خانواده

روانشناسی خانواده حوزه‌ای تخصصی است که در آن متخصصان روانشناسی به بررسی هیجانات، تفکرات، رفتارها و کارکردهای فردی، زوجی و خانوادگی در تعامل با یکدیگر و محیط می‌پردازند. در کار با خانواده لازم است تاریخچه خانواده، فرهنگ، قومیت، مدرسه و سیستم‌های حمایتی محیط پیرامون خانواده مورد بررسی قرار گیرد. یک روانشناس خانواده، مشکلات رفتاری فرزندان در خانواده، مسائل و مشکلات مربوط به فرزند محوری، چالش‌های موجود در خانواده و مشکلات سلامت را مورد بررسی قرار می‌دهند. می‌توان گفت فعالیت در حوزه‌های مشاوره‌ای پیش از ازدواج، آموزش مهارتها در حین ازدواج و مشکلات طلاق از دیگر فعالیتهای این دپارتمان است.

مشاوران:

  • حسین مهدیان – دکتری – متخصص خانواده

  • نفیسه حسینی – دکتری – متخصص خانواده

  • رویا آیت‌اللهی – کارشناسی ارشد – متخصص خانواده

دپارتمان تحصیلی / تربیتی

برنامه‌ریزی تحصیلی برای دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف و دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مشاوره و راهنمایی در زمینه تغییر و انتخاب رشته، جلوگیری از افت تحصیلی و ارائه راهکار جهت پیشرفت تحصیلی، آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و تقویت حافظه و همچنین الگوهای تربیتی و فرزندپروری در حیطه فعالیت این دپارتمان قرار می­گیرد.

مشاوران:

  • محسن مهدیان – دکتری – متخصص تربیتی / تحصیلی

  • فهیمه سامعی – کارشناسی ارشد – متخصص تحصیلی

دپارتمان بالینی / عمومی

روان شناسی بالینی، علم کمک به افراد برای رهایی از مشکلات هیجانی و رفتاری از جمله استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس و اختلالات جنسی است. همانطور که با به هم خوردن تعادل سیستم‌های بدنی به پزشک متخصص مراجعه می کنیم، وقتی با به هم خوردن تعادل روانی و بدتنظیمی هیجانی و عاطفی مواجه می­شویم، روانشناسان بالینی می‌توانند به ما کمک کنند. کار روانشناسان بالینی، استفاده از فنون مختلف روان درمانی برای کمک به افراد، برای برگشتن به زندگی عادی است. در مورد بیماری های شدید تر مثل افسردگی شدید، افکار شدید خودکشی، وسواس شدید یا افسردگی دوقطبی، روانشناسان بالینی در کنار روانپزشکان که برای این افراد دارو تجویز می کنند قرار گرفته و به افراد کمک می کنند بیماری خود را بهتر بشناسند و در راه درمان آن قدم بردارند.

مشاوران:

  • زهرا میدانی – دکتری – متخصص روانشناسی بالینی

  • حسین ابوذری – دکتری – متخصص روانشناسی بالینی

دپارتمان کودک و نوجوان / کودکان استثنائی

یکی از مهمترین مراحل در درمان‌های روانشناختی تشخیص و ارزیابی صحیح، به موقع و ارائه راه کار درمانی مناسب می‌باشد. تشخیص بیماری‌های و مشکلات روانشناختی در کودکان برای والدین بسیار سخت می‌باشد. لذا تشخیص به موقع و صحیح کمک بسیاری در درمان کودکان می کند و باعث می‌گردد بسیاری از مشکلات در همان مراحل پایه و اولیه درمان شود. مشاوره­‌های کودک و نوجوان، بازی درمانی و اختلالات یادگیری و همچنین مشاوره با کودکان استثنایی از فعالیتهای اصلی این دپارتمان است.

مشاوران:

  • عاطفه رضائی – کارشناسی ارشد – متخصص کودک و نوجوان

  • مریم توکلی – کارشناسی ارشد – بازی درمانی

دپارتمان صنعتی و سازمانی

انجمن روانشناسی آمریکا روانشناسی صنعتی سازمانی را تحت عنوان “مطالعه علمی رفتار فرد در سازمان‌ها و محل کار” تعریف می‌کند. در حقیقت، روانشناسان صنعتی و سازمانی، یا به اصطلاح “روانشناسان I/O”، با استفاده از آموزش‌های خود در حیطه روانشناسی، کمک می‌کنند تا محیط کار برای کسب و کارها، مراکز غیردولتی و سایر مکان‌های رسمی، بهبود یابد. به عبارت بهتر روانشناسی صنعتی و سازمانی بر روی افزایش بهره‌وری در محل کار و مسائل مربوطه، از قبیل رفاه فیزیکی و ذهنی کارکنان، تمرکز دارد.

مشاور:

  • مجتبی کمری­‌زاده – کارشناسی ارشد – متخصص مشاوره شغلی

دوره‌های آموزشی

سؤالات رایج

شماره ثابت مرکز مشاوره مهر دانشگاه 03538287909 میباشد.

کلیه خدمات برای دانشجویان این دانشگاه با 40 درصد تخفیف و برای خانواده درجه یک آنها با 25 درصد تخفیف ارائه می­گردد.